Hej!

Leder efter en ting, som jeg ikke engang ved, om det findes.
Vil gerne have fat i en cylinder med en skive i den ene ende, alt i ét stykke.

Cylinderens diameter skal være ca. 2cm.

Taknemmelig for svar.

Spørgsmålet var lige så diffust som overskriften.

Du skal være betydeligt tydeligere, hvis det skal være muligt at hjælpe dig. Hvad skal det være for materiale til den der cylinder, f.eks.? Og det er egentlig bedre, at du fortæller, hvad du tænker gøre.

Tag også og skriv til en moderator og bed dem ændre overskriften.

Cylinderen skal være i en eller anden metal, hvilken som helst.
2 cm i diameter længden spiller ingen rolle, kan skæres til med vinkelsliberen.

Har bygget en sandkasse med låg til min søn, og har lavet to huller i låget, som jeg bruger som lås.
Når låget åbnes, går to bolte igennem dem, som jeg så sætter vingemøtrikker på.

Det er altså de to huller jeg vil gøre pænere, hamre ned i hullet én fra hver side.

Men der skal altså være en kant/skive på cylinderen.

Skit svært at forklare, skrev sent i går og var træt.
Ville bare få gang i tråden.

Kan du tage et billede af, hvordan det ser ud nu, og markere, hvor du skal have cylindrene? Hvis jeg har forstået det rigtigt, er det foret til to huller, du har boret i et trælåg, gennem hvilke låsebolte går for at låse låget i lukket tilstand? De to centimeter, er det selve cylinderens yderdiameter eller inderdiameter? Hvor stort skal det andet mål være? Hvor stor skal/bør kraven være?

Træplanker med synlig knast og et hul i en af dem, som kræver en bedre finish med en 2-2,5 cm bøsning og lille skive. Trækonstruktion med vingemøtrik i et hul, holdt åben af bult. Ønskes mere færdig og bearbejdet udseende med en flot finish. Trælåg med bøjle lukket over sandkasse, omringet af legetøj og bolde på siden.

Boltene holder låget i åben position (billede 3), men det er, når låget er i lukket position (billede 1), at jeg synes, det ser lidt kedeligt ud.
Vil få det til at se lidt mere gennemført ud.
Cylinderens indre diameter skal være 2cm-2,5, med en skive oppe som jeg derefter ønsker at slå i hullet for at få en flot finish. Skivens diameter spiller egentlig ingen rolle, men omkring 2-3mm.

Gummibøsning med cylindrisk form og flad kant, sort farve. Ønskes i metal ifølge inlægget.
Fandt et godt billede for at vise, hvad jeg søger, dette er en gummibøsning. Men det er denne form, jeg vil have i metal.
Nogen der ved, om det har et navn? hedder det bøsning?
Vil google rundt lidt mere, men taknemmelig hvis nogen skulle vide, hvad det hedder, eller om det overhovedet findes?

Leopardiz, nu kanske du ikke skal bygge flere sandkasser men...

En enklere konstruktion havde været at sætte et håndtag, som låser låget, ved overkanten af låget.
Håndtaget skulle altså skrues i planken.
Så havde du sluppet for de små vingemøtrikker som børnene snart piller af :rolleyes: ,
og hullerne i låget.
Et sådant håndtag har jeg altid kaldt varvel, men kan ikke finde det ord på google.

I øvrigt hedder detaljen du søger flangebøsning (engelsk flange bushing).
En metal bøsning, formodentlig en flangebøsning, der bruges til fastgøring i byggeprojekter, set ovenfra i en vinkel.

Fin sandkasse i øvrigt :thumbup:

• Synes
Leopardiz
  • Laddar…
Tak så meget KnockOnWood bliver så meget nemmere nu, når man ved, hvad det hedder. Googlade flänsbussing og ganske rigtigt dukkede der op flere billeder af det, jeg søger.

Jeg tror ikke, han klarer at snurre vingemøtrikkerne, når jeg strammer til det begynder at spændes.
Men det havde måske været lidt smidigere med et drejehåndtag, ja :)

Men nu når jeg brugte bolte, fik jeg jo brugt min Mutterdragere iaf :thumbup:

Tak så meget alle
mvh Pelle

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.