Hej!

Behøver hjælp til at vide, om en ydervæg er bærende.

Jeg har tænkt at lave følgende tilbygning:

Plan- og facadetegninger af udbygning; trægårdsfacade med dørændring og grundplan med mål.

Tror I, at ydervæggen er bærende? Jeg har en fornemmelse af, at der burde gå en bjælke langs med hele facaden, og at disse vægge, som jeg har tænkt at rive ned, er ikke bærende, men jeg ved ikke, om de vedhæftede tegninger kan sige bu eller bæ?
Har ikke selv så meget styr på det, men mit gæt er, at billede8 har informationen, dog spejlvendt. Vedlægger også billeder af, hvordan plantegningen er for dette hus:

Plantegning viser entré, sovrum og trappe. Pilar indikerer udgangen til en træterrasse i en have. Designet er for et husudvidelsesprojekt.

Plantegning af et hus med køkken, spisestue, stue og udendørs område markeret. Viser også trappeplacering og vægtykkelser.

Plantegning af et hus med soveværelse, WC/D og klædeskab. Trap er placeret ved soveværelset.

Hvis nogen med mere viden end mig kan kigge på dette, vil jeg være meget taknemmelig!!! :beer:

Tak på forhånd

• Plantegning af et hus med detaljeret beskrivelse af vægge og konstruktion, muligvis angiver bærende dele.
  • Arkitekttegning af husets planløsning, viser placering af værelser, døre og vinduer. Der er målestok og dimensioner angivet.
  • Bygningsplan over hus med detaljer som værelser, køkken og stue. Indeholder mål og symboler for strukturelle elementer.
  • Plantegning af et hus med flere rum og mål, herunder badeværelse, soveværelse og køkken. Viser layoutet for mulige bærende vægge.
  • Bygningsplan med flere etager og facader, viser vægplacering for vurdering af bærende struktur i forbindelse med planlagt udbygning.
  • Bygningsplan med detaljerede snit og mål, muligvis visende strukturelle bjælker og vægge i et husdesign.
  • Bygningsplan med detaljerede tværsnit af væg og tagstruktur, angiver forskellige materialelag og mål. Udendørs- og indendørsvægkonstruktioner vises.
  • Arkitekttegning med detaljerede snit af bygningens konstruktion, herunder komponenter som bjælker og vægge, anvendt til vurdering af bærende ydervæg.
  • Bygningsplan over et hus med detaljer om vægstrukturer, isolering og tagkonstruktion, muligvis indikation af en bærende ydervæg.
  • Bygningsplaner med detaljerede snit af vægge, bjælkelag og dimensioner; illustration fra konstruktionsdokumentation for et husprojekt.
  • Arkitektonisk tegning af husets tværsnit, der viser tagkonstruktion, vægstrukturer og fundamentdetaljer med præcise målinger og materialer angivet.
  • Byggetegning med flere tværsnit og detaljer af vægtyper og konstruktionskomponenter, inklusive dimensioner og tekstforklaringer.
  • Bygningstegning med tværsnit og detaljer om ydervægge, kolonnestruktur og tagkonstruktion. Viser dimensioner og materialebeskrivelse.
  • Bygningstegning viser detaljeret snit af et hus med vægge, bjælker og fundament, indikerende strukturelle elementer.
  • Bygningstegning af et hus med sektioner og detaljerede dimensioner, der viser strukturen og planløsningen.
Tid til at kontakte en bygningsingeniør.

• Synes
ljungpiparen
  • Laddar…
Så vidt jeg kan se, er etagedækket til overetagen lagt på en bærende bjælke 45x145 i den væg, du vil rive ned. Men skaf gerne flere udtalelser :)

Senest redigeret:
Den væg er bærende

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.