Hej!
Håber dette er den rette del af forummet.

Savnede en letbetonvæg i gangen, hvor der tidligere var en døråbning for at få lidt mere åben plads.
Problemet er, at det blev meget ujævnt, og på den ene side faldt der en letbetonblok ud. Hvad fastholder man dette med lettest?

En revet letbetonvæg i en gang, hvor en døråbning tidligere var. Ujævn kant med et manglende letbetonblok og synlige højde forskelle.

På den anden side så det nemmere ud, indtil jeg bemærkede, at væggene før/efter den vægstump, jeg fjernede, er forskellige. Omkring 1,5 cm højdeforskel. Skal jeg mejsle ud den mørtel, der stikker ud, og forsøge at lave en pæn overgang med spartelmasse? Alternativt gipsplade?
Ny på dette, så alle synspunkter er velkomne.
Ujævn åbning i letbetonvæg i en gang efter fjernelse af dør. Et letbetonblok mangler og væggen viser højdeforskel på 1,5 cm på hver side.

Lad være med at sætte tilbage, fyld med fogskum. og som du sagde, jævn til og spartle

Skum vil sandsynligvis sprænge vægstykket til højre, som stadig er helt. Spartl igen med gips-sparkel eller c-bruk i stedet.

Gipsbrug er meget rart at arbejde med, opdagede jeg, da jeg lappede revner i kælderens letbetonvæg.

Gipsmørtel! Ulempen er tørretiden :)

Sætter også min stemme på gipsbruk. Gypsum kan lægges i tykkelser mellem 2-60mm per omgang uden armering. Helt vidunderligt at arbejde med.

Tak og buk for tipsene :) Antar at gipsbruket er slebbart?
Købte et huggmejsel for at rense ud i "sporet" som er på billede 2. Men den var ikke særlig effektiv. Føles som boremaskine er lidt overkill..?

Senest redigeret:
Kan du ikke fælde en gipsskive ind? Så bliver det glat direkte. Det kan være svært at spartle jævnt.

Gipsspartel er ikke direkte slibbar, men går udmærket at fylde med og toppe derefter med en mere letslibbar sandspartel!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.