Hej hej!

Har fire meter opbevaringsvæg, der skal dækkes med panelgardiner. Ophængningsanordningen til gardinerne tænkte jeg at skjule med en karnis (ca. 15-20 cm høj og 2 cm tyk). Min første tanke var at samle og male MDF, men med tanke på væggens længde og "bræddens" tykkelse kom jeg frem til, at det bliver unødvendigt tungt. Det ville være rart at holde vægten nede så godt som muligt.

Jeg har kigget på flamingoløsninger, men finder kun produkter med antik feeling, hvilket ikke er det, jeg vil have. Det skal være lige og stilrent.

Er der nogen, der har et tip om andre lette materialer (behøver selvfølgelig ikke være så ekstremt let som flamingo), der kan fungere til formålet? Jeg mistænker, at jeg skal samle uanset, da det nok er svært at finde noget, der er helt lige i 4 meter...eller hvad?

Tak på forhånd!

Godt der. Spørgsmålet er, hvordan strukturen på overfladen bliver ved maling. Må tjekke det.

Lige efter jeg sendte det første indlæg, kom jeg i tanke om, at gesimsen faktisk ikke behøver at være massiv, så længe den ser ud til at være det. Måske fungerer det med en profil af en eller anden slags. Noget i stil med dette http://www.bauhaus.se/norgips-primarregel-45.html, hvis vi ser bort fra, at dimensionerne slet ikke passer. Overvejer, om det er muligt at arbejde med et tyndere trämaterial for at opnå samme illusion. Hmm....

framis sagde:
Godt der. Spørgsmålet er, hvordan strukturen på overfladen bliver ved maling. Må finde ud af det.

Lige efter jeg havde sendt det første indlæg, kom jeg i tanke om, at gesimsen faktisk ikke behøver at være massiv, så længe den ser ud til at være det. Måske virker det med en profil af en slags. Noget i stil med dette [link], hvis vi ser bort fra, at dimensionerne slet ikke passer. Overvejer, om det er muligt at arbejde med noget tyndere træmateriale for at opnå den samme illusion. Hmm....
Planhøvlet fyr måske?
http://www.bauhaus.se/planhyvlat-furu-15x118x2400mm.html

Ellers måske kan du sætte metalprofiler og beklæde med renoveringsgips og derefter spartle og male?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.