1,659 læst ·
9 svar
2k læst
9 svar
Har brug for hjælp til idéer efter tankevrider (billede)
Hej!
Jeg har brug for hjælp med forslag til en løsning efter en lille tanketorsk.
Jeg renoverer køkkenet i sommerhuset og har derfor lavet et hul ind mod stuen. Dette hul skulle have en bordplade samt lister rundt om.
Nu har jeg desværre overset den lille detalje, at en liste vil skabe problemer både for mikroovnen og den øvre låge, da begge vil ramme listen med begrænset åbning som resultat.
Findes der en acceptabel løsning uden at flytte skabet eller tapetsere om? Jeg slider i mit grå her og har brug for tips.
Jeg har brug for hjælp med forslag til en løsning efter en lille tanketorsk.
Jeg renoverer køkkenet i sommerhuset og har derfor lavet et hul ind mod stuen. Dette hul skulle have en bordplade samt lister rundt om.
Nu har jeg desværre overset den lille detalje, at en liste vil skabe problemer både for mikroovnen og den øvre låge, da begge vil ramme listen med begrænset åbning som resultat.
Findes der en acceptabel løsning uden at flytte skabet eller tapetsere om? Jeg slider i mit grå her og har brug for tips.
Det er vel bare at skippere foder og spartle en flot kant. Eller en indvendig false i mdf eller lignende som spartles sammen med...
Hm... så nu at det var tapet... måske forsøge at skære en helt lige kant med hjælp fra en lineal og få en indvendig false til at slutte op mod den uden spartel. Svært, men det kan gå.
Hm... så nu at det var tapet... måske forsøge at skære en helt lige kant med hjælp fra en lineal og få en indvendig false til at slutte op mod den uden spartel. Svært, men det kan gå.
Eller sæt en gips i stedet for typ MDF, så spartler du et hjørnejern ind.
Man kan måske lave "foder" af en metalvinkelliste, som denne her: https://www.hornbach.se/shop/Vinkel...-10x10x1-mm-2-m/8829175/artikel-detaljer.html
Det burde ikke være i vejen for lågerne.
Det burde ikke være i vejen for lågerne.
Gør som øvrige har foreslået og sæt en liste/foder eller hvad det nu kaldes på "indersiden" af hullet. Lad den stikke ud nogle mm (typisk 5mm?) udenfor væggen. Når den stikker ud, slipper man for at se evt. skævt skåret tapet, og det er stadig muligt at åbne lågerne. Du kan nok sætte en eller anden form for fugemasse mellem foderet og væg/tapet også, hvis det er nødvendigt.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Komplicerad golvisolering - behöver hjälp
Isolering -
Behöver hjälp att hitta trösklar som passar 😲
Fönster & Dörrar -
Hjälp Behöver 3 sovrum.
Planlösningar -
Har brug for hjælp med HEA bjælke og spær
Byggematerialer & Byggeteknologi -
HJÄLP! Behöver förvaringstips -planerar kök med IKEA på fredag 18/7!
Kök