Hej!

Jeg har brug for hjælp med forslag til en løsning efter en lille tanketorsk.
Jeg renoverer køkkenet i sommerhuset og har derfor lavet et hul ind mod stuen. Dette hul skulle have en bordplade samt lister rundt om.
Nu har jeg desværre overset den lille detalje, at en liste vil skabe problemer både for mikroovnen og den øvre låge, da begge vil ramme listen med begrænset åbning som resultat.

Findes der en acceptabel løsning uden at flytte skabet eller tapetsere om? Jeg slider i mit grå her og har brug for tips.

• Køkkenrenovering med åbnet hul i væggen; træskab over en indbygget mikrobølgeovn, udfordringer med fodermonteringer ved dør og skab.
Skal det være en dør der, Forkert syn af mig, bare et hul. Findes bare som sagt, at lave en omfatning som kun er med 90 graders vinkler. Egen fantasi for det gælder.

Senest redigeret:
  • Synes
dartan
  • Laddar…
Det er vel bare at skippere foder og spartle en flot kant. Eller en indvendig false i mdf eller lignende som spartles sammen med...

Hm... så nu at det var tapet... måske forsøge at skære en helt lige kant med hjælp fra en lineal og få en indvendig false til at slutte op mod den uden spartel. Svært, men det kan gå.

• Synes
dartan
  • Laddar…
For tydeliggørelse: det er altså til venstre i billedet problemet ligger (hvis jeg var uklar :) )

Tak for svarene indtil videre, begge har jeg allerede overvejet, men ved ikke hvordan jeg kan få det pænt :/

A
Beklæd den indre del af hullet med foring, og brug derefter kun silikone mod den lille ydre flap på 1-2 mm.

• Synes
NoiseMaker og 1 anden
  • Laddar…
A
Pal92 sagde:
Beklæd indersiden af hullet med foder og så bare silikone mod den lille yderkant på 1-2 mm

Typ sådan

• Døråbning under konstruktion med rå træramme i et rum, lys kommer ind fra et vindue til højre.
Eller sæt en gips i stedet for typ MDF, så spartler du et hjørnejern ind.

• Synes
dartan
  • Laddar…
Tak for svarene. Hvordan ville I agere med den gipsvæg, der så allerede er tapetseret og ikke helt lige skåret?

Gør som øvrige har foreslået og sæt en liste/foder eller hvad det nu kaldes på "indersiden" af hullet. Lad den stikke ud nogle mm (typisk 5mm?) udenfor væggen. Når den stikker ud, slipper man for at se evt. skævt skåret tapet, og det er stadig muligt at åbne lågerne. Du kan nok sætte en eller anden form for fugemasse mellem foderet og væg/tapet også, hvis det er nødvendigt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.