Hej! Vil hæve loftet i garagen ca. 60 cm. Har valmet tag, hvilket gør konstruktionen klart mere kompliceret. Har desværre ikke konstruktionstegning på den valmede del.
Er det muligt?
Flere billeder: Garagetag
Er det muligt?
Flere billeder: Garagetag
Alt er muligt 🙂M magnil sagde:
Du mener altså kun at hæve loftet uden at hæve højden af ydertaget?
Ja det bedste er at ansætte en konstruktør i så fald.
Hvis du tænkte at skifte spær, kan du kontakte en spærfabrik direkte med dine ønsker, da de har egne konstruktører.
Ja, kun hæve indvendigt tag. Havde tænkt, at man kan bygge de eksisterende spær om, men måske kan det være en idé at kontakte en spærfabrik.
Har haft en konstruktør, der kiggede hurtigt på det, men han var inde på en besværlig løsning med søjler, hvilket jeg vil undgå. Har svært ved at finde en passende konstruktør.
Har haft en konstruktør, der kiggede hurtigt på det, men han var inde på en besværlig løsning med søjler, hvilket jeg vil undgå. Har svært ved at finde en passende konstruktør.
Ja gode konstruktører vokser ikke på træer. Helst skal du finde en fra den gamle garde, der kan lave beregninger uden programmer. De plejer at få arbejdet hurtigt gjort med deres store erfaring.M magnil sagde:Ja, kun hæve indvendigt loft. Havde tænkt at man kan bygge om eksisterende tagspær, men måske kan det være en idé at kontakte en spærfabrik.
At bygge om alle tagspær kan tage sin lille stund. Du skal garanteret forstærke alle overarme og også flytte diagonalerne, da de ikke længere vil danne en trekantet form.
Eller så hejser du hele taget op 60 cm 🙂
U
Utsliten och utdömd
Bygningsbevarer
· 2 604 indlæg
Utsliten och utdömd
Bygningsbevarer
- 2,604 indlæg
Der er ingen fornuft i at bygge eksisterende spær om. Alle dimensioner bliver forkerte, hvis du skal gå fra fagværk til hævet A-spær eller saksspær.
Mere effektivt i både tid og omkostning at skifte til den rigtige type direkte.
Mere effektivt i både tid og omkostning at skifte til den rigtige type direkte.
At løfte hele taget er jo en mulighed, men det bør blive betydeligt dyrere? (det er til lidt over halvdelen af længden på garagen, jeg planlægger at hæve).
Har desværre ingen erfaren gammel konstruktør at kontakte længere.
Måske bedre at udskifte spær helt. Fungerer A-spær med valmtag? Lykkedes ikke at finde det med googling.
Har desværre ingen erfaren gammel konstruktør at kontakte længere.
Måske bedre at udskifte spær helt. Fungerer A-spær med valmtag? Lykkedes ikke at finde det med googling.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hissbar hylla innertak garage?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hæve loftet i garagen!
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Isolering garage + höja innertak
Höja innertak i garage
Höja Innertaket i garaget.