Stefan1972 sagde:
er ikke hele pointen den, at kanten skal være synlig og dermed beskytte hjørnet? Selvfølgelig kan man vælge produkt med forskellige radier for at få det ønskede resultat, men at pudse den helt ind ville nok ødelægge lidt af tanken i hvert fald.
Ja, det lyder jo fornuftigt. Selve tykkelsen over hjørnmetallen må være temmelig tynd.

Hjørnerne for gipsmørtel fungerer fint at pudse over, og man skal det ifølge producenterne. Jeg mener, det er 2-4 mm man lægger over, og selvfølgelig bliver det holdbart. Det er den mest almindelige metode at pudse på i fx Tyskland.

Det virker sandsynligt, at det ville have set mindre grimt ud med en anden hjørneprofil, men man ser vel stadig profilen, da den mangler pudsets overfladestruktur? Har du tilfældigvis et nærbillede af, hvordan det ser ud?

Her er et af mine pudsede hjørner, som har gipsehjørner (i metal selvfølgelig):

Pudset hjørne med gipshjørne i metal og en hvid lyskontakt.

Bah, forkert vej, men det går nok... )
Det ser lidt "tykt" ud, men det er noget med blitz/skygge tror jeg, som forstyrrer det. Hjørnet i sig selv er ret glat og godt synes jeg...

• Synes
Videonisse
  • Laddar…
Jeg kommer til at få en lignende synlig hjørneliste, desværre. Men stærkt bliver det sikkert.

• Synes
jw89
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.