3,871 læst ·
5 svar
4k læst
5 svar
Gitterspær har jeg også brug for en limtræsbjælke?
Kommer have et sadeltag som er usymmetrisk og en spændvidde på 8000mm.
Tror I, at en saksetagstol ville klare disse forudsætninger jeg har skitseret uden at bære af med en limtræsbjælke og måske en støtte i midten af huset?
Det er råspont og betonfliser.
Husmålerne er 8000mm x 18000mm

Tror I, at en saksetagstol ville klare disse forudsætninger jeg har skitseret uden at bære af med en limtræsbjælke og måske en støtte i midten af huset?
Det er råspont og betonfliser.
Husmålerne er 8000mm x 18000mm

Det håber jeg også, for jeg tegner ikke så pæntandersmc sagde:
Men du tror, at det bliver en fornuftig løsning?
Det ville være dejligt at slippe for limträ og at skulle laste ned i en indervæg.
8 meters bredde er jo ikke så meget.
Man klarer jo 10 med almindelige W tagstol og CC 120 bygget med almindeligt træ, så det går helt sikkert at lave saks på 8 meter.
Så måske bliver det lønsomt at gå ned lidt i CC mål, men det er noget en "rigtigere" konstruktør må regne på.
Man klarer jo 10 med almindelige W tagstol og CC 120 bygget med almindeligt træ, så det går helt sikkert at lave saks på 8 meter.
Så måske bliver det lønsomt at gå ned lidt i CC mål, men det er noget en "rigtigere" konstruktør må regne på.
Jeg har fritbærende spær (symmetriske) og 8m spændvidde, 32º udv og 25º inv, helt åbent til kip indvendigt. Har man bare viden og hjælpemidler, så burde det gå fint at gøre dem asymmetriske lige så vel.
Afhængig af vinkler og snezone kan det dog kræve c-c 900 eller endda c-c 600.
Afhængig af vinkler og snezone kan det dog kræve c-c 900 eller endda c-c 600.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
AI, kommer det här forumet behövas?
Teknik -
Kommer vi behöva kyla?
Värme allmänt -
Nu övergår en gammal dröm till förverkligande men jag kommer behöva hjälp!
Hemma hos -
Finns det nytillverkade kakelugnar/rörspisar som aldrig kommer att behöva renoveras?
Ved, Pellets, Flis -
Kommer behöva höja yttertaket ca 150-200 mm.
Tak & Vind