Hej!
Vi er i gang med at renovere med renoveringsgips. Vi har en pejs med indsats og undrer os, om man kan gipse væggene ved pejsen, eller om man skal have noget andet lige omkring pejsen? Lige nu er der fiberskiver der... selve pejsen er pudset med noget grimt knudret, store klumper. Vil også gerne spørge om råd til, hvad man kan gøre for at få det glattere, da det er svært at rengøre nu. Puds og hvad for en slags puds i så fald?

• Åben pejs med indsats, omgivet af hvide vægge og træpaneler. Ved siden står brændestabel og lampe på hylde.
Jeg har gjort præcis denne rejse.

Vi afsluttede med gips op til komfuret, I ser ud til at have en tydelig adskillelse allerede. Fik rådet af skorstensfejeren at lade væggen bag komfuret være for at holde øje med revner i fremtiden.

Rundt om vores komfur var der en pudset væg, så jeg bredspartlede den.

Selve komfuret sleb jeg ned og brugte derefter helt almindelig finspartel for at gøre det glat. Derefter malede jeg med spærrende grunder og snedkerfarve. (Vi havde mursten før.)

Meget tilfreds med resultatet, når vægfarven er den samme som resten af væggene, og loftlisten binder den lille niche sammen, som opstår.

• Synes
Mialia
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.