Bor i en lejlighed med gipsplader som indvendige vægge. En væg beregnet til TV-ophængning er forstærket med krydsfinér bagtil. Hvis det kun var gips, har jeg forstået, at jeg skal bruge mollyplug til ophængning af TV/vægmøbel, f.eks. i resten af lejligheden. Men nu når det er gips+finér, hvad bruger man så? Jeg kan også se på billeder fra konstruktionen, at der er regler med jævne mellemrum lavet af stål, hvis det tilføjer noget.

H Heggemony sagde:
Bor i en lejlighed med gipsplader som indervægge. En væg beregnet til TV-ophængning er forstærket med krydsfiner bagtil. Hvis det kun var gips, har jeg forstået, at jeg skal bruge mollyplugs til ophængning af TV/vægmøbel, f.eks. i øvrige lejligheden. Men nu når det er gips+krydsfiner, hvad bruger man så? Jeg ser på billeder fra konstruktionen også, at der er reglar med jævne mellemrum lavet af stål, hvis det tilføjer noget.
Er det krydsfiner bagved, skal det fungere fint at skrue direkte i den med passende grov skrue.

• Synes
Anonymiserad 405730 og 2 andre
  • Laddar…
H hapazard sagde:
Er der plyfa bagved, skal det fungere fint at skrue direkte i den med passende grov skrue.
Man behøver altså hverken mollyplug, plastplug eller noget? Bare en ren skrue? Selv hvis det drejer sig om et TV eller nedenunder en væghængt TV-bænk?

F.eks. en skrue som på billedet?

• SPAX universal skrue, 5 x 80 mm, med T-STAR plus hoved, fuld gevind og 4CUT spids. Visning af skruens design og struktur.
S
Skru fast og hæng tv'et i reglar, så slipper du tænke på det.

Generelt skal man kunne håndtere den type væg som en trævæg, dvs ingen plug.

Men hvis du er bekymret over den tiltagne vægt af et stort TV, specielt hvis du har en lang arm eller lignende, kan du jo altid bruge mollyplug beregnet til dobbeltgips som ekspanderer bagved krydsfineret.

• Synes
Kardan79
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.