Du tænker på gipsplader, som får et synligt rutemønster når det er færdigt, kan som sagt ikke spartles glat uden større indsatser!
Et alternativ er at vælge facadegips og bruge glasfiberremse i stedet for papremse meget lettere men ikke helt så godt som papirsremse siges det.
Et alternativ er at vælge facadegips og bruge glasfiberremse i stedet for papremse meget lettere men ikke helt så godt som papirsremse siges det.
Tænkte når man alligevel spartler enderne på almindeligt gips, så burde det vel også gå rundt på loftgipsnino sagde:
Har bare dårlige erfaringer med det, den væg jeg lavede i min gamle lejlighed blev ikke så god, dårligt udført sandsynligvis
Okay, hvad tror I om det her så? Det er glesat cc30 med 28x70, kan jeg bruge renoveringsgips for at bygge så lidt som muligt?
Jeg synes rep gips er helt værdiløst... Det er 6mm det handler om. Rep gips følger hver eneste ujævnhed, skruerne efterlader gerne en lille forhøjning rundt om hovedet, dyrere. Ja bare dårligereO OdugligMenErfaren sagde:
Spartle med vårrumsspackel, så lidt du får i fasningen, lim remsen med typ tapetlim eller våtrumslim, tørre, spartle, slibe, spartle osv indtil du er tilfreds, kortenderne bliver sværest... Man må spartle ud måske 20 cm på hver side af samlingen
Jeg tror, at du leder efter et produkt, der hedder plangips. Det har samme format som en almindelig gipsskive, men er faset langs alle kanter. Ganske dyrt dog, men jeg tænker nok at bruge det, når det bliver tid til loftet herhjemme.
Eller så kører man microlit over hele overfladen.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Är detta ovanligt/farligt eller något jag bör vara orolig för?
Grund & Markarbeten -
Mursten: Ildfast, skorstens eller almindelig?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Avlopp till WC, vanligt 110mm rör eller special?
Badrum -
GLL 3-80 med mottagare - vilken modell? Vanlig, C eller CG?
Verktyg & Maskiner -
Sætte loftgips i tern; grimt eller almindeligt?
Byggematerialer & Byggeteknologi