Hej!
Skal gipse loft og tænker så på, hvad der bliver nemmest med spartlingen. Hader nemlig papstrimmel. Loftgipsen har jo en smal kant rundt om, og kan man spartle den også bare for at slippe for strimmel..? :geek:

Nej.

• Haha
Dowser4711
  • Laddar…
Stefan N Stefan N sagde:
Nej.
Tak for et fantastisk beskrivende & forklarende svar. Elsker når man lærer ting :heart:

• Synes
M.stojanovski og 3 andre
  • Laddar…
Du tænker på gipsplader, som får et synligt rutemønster når det er færdigt, kan som sagt ikke spartles glat uden større indsatser!
Et alternativ er at vælge facadegips og bruge glasfiberremse i stedet for papremse meget lettere men ikke helt så godt som papirsremse siges det.

Nej, fingerskinnet skal have afskæringen tilbage.
Du spartler kun skruehullerne så.

Hvorfor hader du papirstrimmel?

nino nino sagde:
Nej loftgips ska ha fasningen kvar.
Du spartler kun skruehullerne så.

Hvorfor hader du papirsstrimmel?
Tænkte når man alligevel spartler enderne på almindeligt gips, så burde det vel også gå rundt på loftgips :seenoevil:
Har bare dårlige erfaringer med det, den væg jeg lavede i min gamle lejlighed blev ikke så god, dårligt udført sandsynligvis

Okay, hvad tror I om det her så? Det er glesat cc30 med 28x70, kan jeg bruge renoveringsgips for at bygge så lidt som muligt?

O OdugligMenErfaren sagde:
Okej vad tror ni om det här då? Det är glesat cc30 med 28x70, kan jag köra renoveringsgips för att bygga så lite som möjligt?
Jeg synes rep gips er helt værdiløst... Det er 6mm det handler om. Rep gips følger hver eneste ujævnhed, skruerne efterlader gerne en lille forhøjning rundt om hovedet, dyrere. Ja bare dårligere :D

Spartle med vårrumsspackel, så lidt du får i fasningen, lim remsen med typ tapetlim eller våtrumslim, tørre, spartle, slibe, spartle osv indtil du er tilfreds, kortenderne bliver sværest... Man må spartle ud måske 20 cm på hver side af samlingen

Jeg tror, at du leder efter et produkt, der hedder plangips. Det har samme format som en almindelig gipsskive, men er faset langs alle kanter. Ganske dyrt dog, men jeg tænker nok at bruge det, når det bliver tid til loftet herhjemme.

• Synes
Tjrex og 2 andre
  • Laddar…
Eller så kører man microlit over hele overfladen.

• Synes
nino
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.