Hej!

Jeg er i gang med at gipse en skæv ydervæg i et gammelt modulhus for at få en pænere finish på overfladen. Materialet i dag er tretex, og det hurtigste ville være at sætte gipsen udenpå dette. Så kan man skrue hvor som helst. Nu har tanken slået mig, at hvis jeg gør dette, laver jeg jo små huller i dampspærren. Er dette et problem i praksis? Jeg ved ikke 100% hvor reglerne går, og der er ingen standard CC-mål her.

Er der regler direkte bag tretexen? Og har du virkelig dampspær i væggen? Uanset dampspær kan du skrue på, det påvirker så lidt, at det ikke er mærkbart. Angående tretexen, så har jeg svært ved at tro, at skruerne sidder så godt, har du testet at skrue?

Ja, der er regler direkte bagved. Jeg vil forsøge at banke mig frem for at finde dem så godt jeg kan!

Du kan ikke skrue gipsen i Tretex uanset dampspærre, er du helt sikker på, at det er Tretex og intet andet?

Hej, hvordan gjorde TS så?
Jeg har det samme problem. Tretex eller lignende træfiberplade og direkte bagved ligger en plastfolie. På byggetilladelsestegningen står der 9 mm board. Mockfjärds elementhus.

Min plan er at gipse direkte på dette alternativt en tynd installationsvæg... men begge punkterer tætningslaget.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.