Det gamle køkken er kørt til fanders (dvs til garagen) Tilbage står vi nu med en væg i rimelig fin masonit.

Der hvor de gamle fliser har siddet, er der nogle huller med et par millimeters dybde. Der er også et helt gennemgående hul efter et kraftigt møde med kobenet under nedrivningsmomentet.

Kan man beholde masonitten? Lykkes det at få væggen helt glat med spartel igen for at kunne tapetsere, eller er det lige så godt at sætte noget renoveringsgips op?

Væggen er mod der hvor selve køkkenlinjen skal stå, men vi vil kun have underskabe.

Sådan ser væggen ud, hvis det kan give nogen vejledning.

• Væg med brun masonit med huller, efterladt af fjernet flisebelægning. Et hvidt objekt læner op ad væggen. Overvejelser om puds og tapetsering.
  • Væg med masoniteplader og fyldte huller efter gammel fliseopsætning, synlige ujævnheder, overvejelser om udjævning eller anvendelse af renoveringsgips.
Skal du have væggen helt glat tror jeg på at montere en renoveringsgips. Hurtigt, enkelt og en god forudsætning for en glat væg.

Givetvis kan man spartle også, men tids- og resultatmæssigt tror jeg på gips.

Vi satte renoveringstapet på vores masonitvæg i køkkenet. Blev supergodt.

hvis man skal flise igen så er renoveringstapet ikke et godt underlag. gips er perfekt. helt bevægelsesfrit og stift materiale = ingen revnede fuger!

Eller fjern masoniten helt og brug almindelig gips, 13 mm.

it-snubben sagde:
Eller ta bort masoniten helt och använda vanlig gips, 13 mm.
+1 på den. følelsen i hjertet af en ret lige væg er uvurderlig.

Følelsen lige nu siger renoveringsgips over masoniten, fordi masoniten er alligevel så fin, og væggen er lige både horisontalt og lodret.

Men man kan vel nå at ændre sig, må se efter elektrikeren har været her.

jeg havde sat almindelig 13 mm gips.....det er altid rart med lige vægge!!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.