Jeg plejer at lave loftet først, hvis man skal rette sænke eller hvad man nu gør.
Fas lidt af pladen, så den går glat ind mod væggen, derefter tager jeg skråtaget og skærer med kniven, næsten 45 grader mod loftet (det behøver jo ikke være så meget, men det er kedeligt at gøre om.) og efter det sætter jeg væggen op og gør det samme der.
Altså prøver jeg ikke at lave to vinkler, der skal mødes, men kun en vinkel, der tager det hele.
Afhængigt af hvordan det ser ud, spartler jeg med gipsspartel, hvis der er brug for at fylde ud et sted.
Eventuelt remse og almindelig spartel eller blød fuge bagefter, man risikerer jo altid lidt revner der, så man må gætte på, hvad man tror er bedst. Hjemme har jeg brugt remse, og det ser ud til at fungere fint indtil videre.....
Fas lidt af pladen, så den går glat ind mod væggen, derefter tager jeg skråtaget og skærer med kniven, næsten 45 grader mod loftet (det behøver jo ikke være så meget, men det er kedeligt at gøre om.) og efter det sætter jeg væggen op og gør det samme der.
Altså prøver jeg ikke at lave to vinkler, der skal mødes, men kun en vinkel, der tager det hele.
Afhængigt af hvordan det ser ud, spartler jeg med gipsspartel, hvis der er brug for at fylde ud et sted.
Eventuelt remse og almindelig spartel eller blød fuge bagefter, man risikerer jo altid lidt revner der, så man må gætte på, hvad man tror er bedst. Hjemme har jeg brugt remse, og det ser ud til at fungere fint indtil videre.....
Lyder som en god fremgangsmåde, prøver og gør det samme. Har tidligere brugt blød fugemasse med godt resultat mellem gips i loft og væg, så jeg fortsætter med det.S Svanteman sagde:Jeg plejer at lave loftet først, om man skal rette, sænke eller hvad man nu gør. Faser pladen lidt, så den går smidigt ind mod væggen, derefter tager jeg skråloftet og skærer med kniven bare, næsten 45 grader mod loftet (det behøves jo ikke så meget, men det er kedeligt at lave om.) og efter det sætter jeg væggen og gør det samme der. Altså forsøger ikke at lave 2 vinkler, der skal mødes, men kun én vinkel, der tager det hele. Afhængigt af hvordan det ser ud, spartler jeg det med gipsfiller, hvis man skal udfylde et sted. Eventuelt strimmel og almindelig spartelmasse eller blød fugemasse bagefter, man risikerer jo altid lidt revne der, så man må gætte på hvad man tror er bedst. Hjemme har jeg brugt strimmel og det ser ud til at se godt ud indtil videre.....
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Beregn vinkel på en enkel måde? For garderobe at passe i skråtag.
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Vinkel skæve tag
Hjælp!! - Hvad er rimelig arbejdskostnad for at gipse+plade vægge med skråtag?
Gipsa vinkel i snedtak / Våtrumsväv/glasfiberduk G900
Badrum -
Bygge indvendig væg med Skråtag og i vinkel
Byggematerialer & Byggeteknologi