Vi havde en taglækage tidligere i år og måtte fjerne gips omkring et vindue. Nu tænkte jeg på at ordne det selv og har sat gipsen op. Men jeg indser nu, at jeg kommer til at skulle spartle en del. Er det sådan her, man plejer at gøre?
Jeg satte den falsede del indad mod rummet, så jeg kommer til at skulle bygge op med spartelmasse for at få det lige. (på første billede er ikke alle skruer skruet i) På billede 2 kan man se, hvordan det så ud tidligere rundt om vinduet.
Jeg satte den falsede del indad mod rummet, så jeg kommer til at skulle bygge op med spartelmasse for at få det lige. (på første billede er ikke alle skruer skruet i) På billede 2 kan man se, hvordan det så ud tidligere rundt om vinduet.
Ser at jeg skrev forkert. På billede 1 til venstre kan man se, hvordan smygen ser ud i øvrigt. Nu har jeg sat den falsede del af gipsen mod 90 graders kanten, så jeg kommer til at skulle lægge en del spartel for samme højde. Er det sådan her, man plejer at gøre?
En anden tanke, Behøver man lægge en spartelremse rundt kanten (billede 2) eller er det nok med spartel? (den sprækker ikke?)
En anden tanke, Behøver man lægge en spartelremse rundt kanten (billede 2) eller er det nok med spartel? (den sprækker ikke?)
Sæt hjørnejern i stedet for papstrimmel, de revner hvis du ikke sætter noget.
Klik her for at svare