Jeg fjernede resterne af to stålrør til oliepåfyldning i fyrrummet, og i forbindelse med det smuldrede al gammel beton/cement(?) omkring rørene, så nu har jeg et rektangulært hul på cirka 30x15 cm og med måske 30 cm dybde.

Rektangulært hul i betonvæg, rester af gammel betonstruktur ses tydeligt. Udsigt til græs og træer gennem hullet.

Hvad er den bedste måde at fylde det på? Skal jeg fylde det helt med beton på én gang, eller tage det i flere lag og lade det tørre imellem? Skal betonen forstærkes med f.eks. et stålnet?

Enklest og bedst er nok, hvis du får fat i et stykke Leca-sten og murer / pudser fast med B-brug.

//AA

• Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
Rigtig god idé. Fugeskum og derefter puds. Perfekt, så kan jeg få det tæt med det samme og tage finpudsningen, når der er tid.

Tak for tipset og et hurtigt svar!

Ja du kan jo også bruge fugeskum, men jeg havde ikke så stort hul som dig. ;)

//AA

K
Væggen går i samme retning som "takstolarna, så den bærer altså hvad jeg forstår kun den øverste etage med 3 soveværelser og et badeværelse."

Nå, kun det lille..

F
K Kortling sagde:
Væggen går i samme retning som "tagspærene, så den bærer altså, hvad jeg forstår, kun den øverste etage med 3 soveværelser og et badeværelse."

Nå, kun det lille..
Tror du scrollede lidt for langt, inden du skrev svaret. ;)
Du kom ind på den næste tråd.

Støbe igen med ekspanderende mørtel?

Hej,
Jeg har fjernet olietank samt indgående rør, der var ventilation i facaden nederst i samme hul som olierørene, skal jeg sætte en ny ventil der samt sætte beton rundt tror det er godt at have fortsat ventilation jeg planlægger at lave et værktøjsrum/værksted. Rummet 4x4m hvor kedlen har stået har lidt revner i betonen tænkte at bruge Husrep og derefter male med Silikatfarve fra Nordsjö, er det den rigtige måde?

• Synes
saiter
  • Laddar…
Hvis nogen har lignende overvejelser, kan jeg meddele, at fugeskum med puds på overfladen har holdt i to år uden nogen problemer.

• Synes
Steven Gerrard og 2 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.