Tænkte på at anskaffe mig Husfix og fylde alle de grimme gamle pluggehuller fra den forrige lejer i min lejlighed, men har dog aldrig beskæftiget mig med noget lignende, så har lidt overvejelser (håber dette er det rigtige forum..)

Væggene er tapetserede, hvordan undgår jeg bedst at plette på tapetet? Det føles som om man ville have brug for en form for lille patronsprøjte eller tube, da jeg sandsynligvis ikke vil blande så store mængder af husfixen. At bruge en spartel kan jeg ikke se fungerer for bare at trykke spartelmasse ind i hullerne uden at plette på tapetet?
Jeg føler, at jeg vil trykke husfixen helt ind så godt det kan lade sig gøre.

Nogle tips?

Senest redigeret:
Eller ville Multifill være bedre at anskaffe?
Men det måske er dårligere.

Jeg bruger næsten kun One strike filler.
Det kan bruges til at fylde store huller og tørrer hurtigt.
Tåler ikke vand særlig godt, men det gør det nemt at tørre af, hvis man har klattet.

http://www.bauhaus.se/one-strike-filler.html

• Synes
Thomas59
  • Laddar…
S
ja. vil du ikke fedte med spartelmasse, så målerfuge.
er det mange og store spørg om du kan få om gjort.
så skal jo egentlig den tidligere lejer have udbedret hullerne.

Hvis det er en lejebolig, burde udlejeren sørge for at udbedre skader, som den tidligere lejer har forårsaget. Er der blevet lavet et flyttesyn?

Paxman sagde:
Om det är en hyresrätt burde jo udlejeren sørge for at udbedre skader, som den tidligere lejer har forårsaget. Er der blevet lavet et flyttesyn?
Udlejeren udbedrer vel aldrig sådan noget, der tæller som normalt slid? Huller efter billeder osv. tæller som normalt slid, så det behøver hverken tidligere lejer eller udlejeren at udbedre. Så har jeg i hvert fald opfattet det.

læg en lille klat på en ispind, før den frem mod hullet og skub den ind med en anden pind.

S
panodil sagde:
Udlejeren genopretter vel aldrig sådant der tælles som normalt slid? Huller efter billeder etc tælles som normalt slid så det behøver hverken tidligere lejer eller udlejer at ordne. Så har jeg i hvert fald opfattet det.
er det store og mange så skal lejeren jo ordne hullerne.
findes jo dem der ordner med tapetstykker på plughullerne. ikke specielt pænt

Paxman sagde:
Om det är en lejlighed burde ejeren jo sørge for at udbedre skader, som den tidligere lejer har forårsaget. Er der lavet en flyttesyn?
Det skal være ret mange huller for at det ikke skal regnes som normalt, spejlvægge ala 80'erne med alle deres skruehuller anses ikke for at være unormalt slid.

S
nok har man kigget på job, hvor væggene er fulde af plugghål i sig

Det er sikkert forskelligt fra sag til sag. Da jeg flyttede ud fra lejelejlighed, efterlod jeg masser af store huller efter et ELFA-hyldesystem langs to af fire vægge. Jeg talte med udlejeren, og han sagde, at hele lejligheden alligevel ville få nye overflader, så jeg kunne lade være med at udbedre det. Hvis det ikke havde været tilfældet, skulle jeg som fraflyttende have gendannet det selv. Derfor burde TS ikke være i den situation h*n er, den tidligere lejer burde have ordnet det, eller også burde udlejeren have gjort det inden indflytning. Men som sagt, det er måske forskellige regler for forskellige udlejere...

Hold da op, det her blev en ordentlig diskussion. Ja, det passer, at værten ikke gjorde noget ved det, selvom jeg ringede og tjekkede det op efter indflytning, samt anmodede om at få udleveret en ret så informationsløs tilstandsrapport. Men jeg har i det mindste nogle billeder af, hvordan det så ud ved indflytning.

Under alle omstændigheder må jeg fortsætte med at overveje, hvad der bliver bedst, husfix eller one strike, havde håbet på, at der fandtes noget færdigt i tube eller en mindre tom tube med lang tud, som man kunne fylde selv og derefter gøre ren.

One strike filler findes på patron til skelettspistol.

jonko sagde:
One strike filler finns på patron til skeletpistol.
Hvad godt, tak!

Men.. kan det købes et sted? Hmm..

Senest redigeret:
Jeg har købt det hos Fredells i Stockholm, men jeg ville tro, at de fleste bygge-/farvehandlere kan bestille det hjem, hvis de ikke har det i deres ordinære sortiment.

Ellers går det altid at købe tomme patroner og fylde selv med OSF fra en 1L dåse.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.