Hej!
Jeg har revet en indervæg i en lejlighed og har nu et hul i loftet efter den fjernede væg. Hullet er ca. 5-6 cm dybt og 3,20 meter langt. Min tanke er, at man burde kunne fylde det med gipsmørtel og derefter spartle for at få en relativt jævn overflade. Dog er jeg usikker på, hvor godt sådan noget hæfter på jern/stålbjælken og træbjælkelaget i loftet. Jeg ville være taknemmelig for tips og løsninger på dette problem!
Jeg har revet en indervæg i en lejlighed og har nu et hul i loftet efter den fjernede væg. Hullet er ca. 5-6 cm dybt og 3,20 meter langt. Min tanke er, at man burde kunne fylde det med gipsmørtel og derefter spartle for at få en relativt jævn overflade. Dog er jeg usikker på, hvor godt sådan noget hæfter på jern/stålbjælken og træbjælkelaget i loftet. Jeg ville være taknemmelig for tips og løsninger på dette problem!
Lim flamingo op, så du ikke får så tykt at spartle.
Ser ud som om det er pudset på vass, som er fastsat på planker i loftet.
Altså har du træ bag pudset. Køb lange gipsskruer og træk igennem pudset, så det fæster i træet.
Alternativt reglerer du først ned og derefter skruer gipsen i reglerne.
Altså har du træ bag pudset. Køb lange gipsskruer og træk igennem pudset, så det fæster i træet.
Alternativt reglerer du først ned og derefter skruer gipsen i reglerne.
Ahh! Godt tip! Tænkte, hvis man vil have en jævn overflade med loftet, så kunne man fjerne ca. 5 cm af det pudsede loft op til plankerne i loftet, derefter fastgøre gipspladen til træplankerne og så pudse en centimeter over gipspladen, så man får en jævn overflade med resten af loftet. Tror du, at man skal isolere det lille tomrum mellem jernbjælken og gipspladen?M Maestrono sagde:
G GabrielMT sagde:Ahh! Bra tips! Tänkte om man vill ha en jämn yta med loftet så tänkte jag att man tager bort ca 5 cm af det pudsede loft op til plankerne i loftet, derefter fæster gipspladen i træplankerne og derefter pudser nogle centimeter over gipspladen så man får en jævn overflade med resten af loftet. Tror du, at man skal isolere det lille tomrum mellem jernbjælken og gipspladen?
Fugeskum?
skær af overskydende derefter spartle jævnt, omtrent 10gange lettere end det du selv lige beskrev
Ja, det hæfter godt.G GabrielMT sagde:
Kan anbefale Biltemas pistol sammen med deres stenlim. Det fungerer præcis som fugeskum, men udvider sig ikke så meget og bliver noget hårdere.
Men sørg for at fjerne alt løst først.
https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/fogpistoler/fogskumspistol-2000023750
https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/lim/stenlim-2000029972
G GabrielMT sagde:
Fyld op med skum, lad tørre, og skær så overskuddet væk. Spartl, så du får det jævnt, lim papirstrimler med vådrumslim, der dækker hullet. Når dette er tørt, så spartl 2-3 tynde lag, slib og mal.
Papirstrimlerne bruges for at det ikke skal revne, hvis du udelader dette, revner det uanset.
Det kan jo gøres som du siger med gipsen, men det føles meget lettere med skum.
mvh maleren
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Fylla igen gamla borrhål så att man kan sätta upp nya väggfästen.
Fyllnadsmassor -
Fylla igen hål i bjälklag - massa/fog/spackel/flytspackel?
Fyllnadsmassor -
Fylde huller hvor der går kabler m.m.
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fylla igen hål i golv efter rivning
Golv -
Fylla igen hål i källaryttervägg
Grund & Markarbeten