Hej!

Jeg har revet en indervæg i en lejlighed og har nu et hul i loftet efter den fjernede væg. Hullet er ca. 5-6 cm dybt og 3,20 meter langt. Min tanke er, at man burde kunne fylde det med gipsmørtel og derefter spartle for at få en relativt jævn overflade. Dog er jeg usikker på, hvor godt sådan noget hæfter på jern/stålbjælken og træbjælkelaget i loftet. Jeg ville være taknemmelig for tips og løsninger på dette problem!

• Hul i loft efter fjernelse af en skillevæg, synlig stålbjælke og træramme. Overvejer løsning til fyldning med gipsmørtel.
  • Hul i loftet efter nedrivning af en væg, eksponerer jern- og træstrukturer. Loftshul er 5-6 cm dybt og 3,20 meter langt. Pipe og dør ses i baggrunden.
Skru op gips er jo en mulighed. Så slipper du for det svineri med at pudse i loftet.

Har også overvejet det, men hvor skulle jeg så fastgøre gipset? Antager at jeg ikke må bore i jernbjælken da den er bærende?

Lim flamingo op, så du ikke får så tykt at spartle.

Ser ud som om det er pudset på vass, som er fastsat på planker i loftet.
Altså har du træ bag pudset. Køb lange gipsskruer og træk igennem pudset, så det fæster i træet.
Alternativt reglerer du først ned og derefter skruer gipsen i reglerne.

M Maestrono sagde:
Ser ud som om det er pudset på siv, som er fastgjort på planker i loftet.
Så du har træ bag pudset. Køb lange gipsskruer og skru dem igennem pudset, så de fæster i træet.
Alternativt kan du først lave en ramme og derefter skrue gipsen i rammen.
Ahh! Godt tip! Tænkte, hvis man vil have en jævn overflade med loftet, så kunne man fjerne ca. 5 cm af det pudsede loft op til plankerne i loftet, derefter fastgøre gipspladen til træplankerne og så pudse en centimeter over gipspladen, så man får en jævn overflade med resten af loftet. Tror du, at man skal isolere det lille tomrum mellem jernbjælken og gipspladen?

G GabrielMT sagde:
Ahh! Bra tips! Tänkte om man vill ha en jämn yta med loftet så tänkte jag att man tager bort ca 5 cm af det pudsede loft op til plankerne i loftet, derefter fæster gipspladen i træplankerne og derefter pudser nogle centimeter over gipspladen så man får en jævn overflade med resten af loftet. Tror du, at man skal isolere det lille tomrum mellem jernbjælken og gipspladen?

Fugeskum?

skær af overskydende derefter spartle jævnt, omtrent 10gange lettere end det du selv lige beskrev

• Synes
Peter2400
  • Laddar…
L Lechuza sagde:
Fogskum?

skær af overskydningen, så spartl jævnt, omtrent 10 gange lettere end det, du lige selv beskrev
Ved at dække hele hulrummet uden gipsplade? Hæfter det på jern? Vil finde en løsning, der ikke revner efter et stykke tid.

G GabrielMT sagde:
Gennem at dække hele hulrummet uden gipsplade? Fæstner det til jern? Vil finde en løsning, der ikke revner efter noget/nogle år.

Fyld op med skum, lad tørre, og skær så overskuddet væk. Spartl, så du får det jævnt, lim papirstrimler med vådrumslim, der dækker hullet. Når dette er tørt, så spartl 2-3 tynde lag, slib og mal.

Papirstrimlerne bruges for at det ikke skal revne, hvis du udelader dette, revner det uanset.

Det kan jo gøres som du siger med gipsen, men det føles meget lettere med skum.

mvh maleren

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.