Hej,
Jeg skal lægge nyt gulv på en hel etage i huset. Problemet er, at vi har fjernet nogle vægge samt døre, hvilket har gjort, at vi har 10-15 cm brede "huller" i gulvet, hvor vægge eller døre har stået.
Da det er meget ujævnt i hullerne, bliver det ikke muligt at fylde op med f.eks. en træbjælke. Hvordan kan jeg gøre?
Der ligger i dag trægulv, det er træbjælkelag og savsmuld under. Dette er en etage op, hvilket betyder, at nedenunder findes en kælder.
Flydespartel? Det føles som om det kan flyde meget ud, eller kan man blande det som en tykkere masse? Ovenpå skal vi derefter lægge et 15 mm lamelparket (tror jeg det hedder).
Jeg vedlægger billede af problemet.
Tak!!
Jeg skal lægge nyt gulv på en hel etage i huset. Problemet er, at vi har fjernet nogle vægge samt døre, hvilket har gjort, at vi har 10-15 cm brede "huller" i gulvet, hvor vægge eller døre har stået.
Da det er meget ujævnt i hullerne, bliver det ikke muligt at fylde op med f.eks. en træbjælke. Hvordan kan jeg gøre?
Der ligger i dag trægulv, det er træbjælkelag og savsmuld under. Dette er en etage op, hvilket betyder, at nedenunder findes en kælder.
Flydespartel? Det føles som om det kan flyde meget ud, eller kan man blande det som en tykkere masse? Ovenpå skal vi derefter lægge et 15 mm lamelparket (tror jeg det hedder).
Jeg vedlægger billede af problemet.
Tak!!
Da jeg hjalp en ven, der skulle lægge nyt gulv og rive vægge ned, endte det med, at vi rev alt ud til bjælkelaget og lagde nye friske gulvspånplader... det var et ekstremt ujævnt gulv fra starten dog med fastlimede plastmåtter og masonitplader, som gjorde det mindre tidskrævende at rive alt ned. Resultatet blev perfekt dog. Lægger man en stålkugle på det gulv, ligger den stille.
Jeg gjorde også sådan, benyttede mig også af muligheden for at rette op på bjælkerne, da de var bøjede i midten af rummene. Nye gulvplader blev lagt på, og så blev gulvlægningen en leg. At forsøge at lægge nyt gulv på de gamle planker indebærer store risici for, at det nye gulv bliver ujævnt samt knirker. Hvis dit gulv er helt lige og fint, måske går det alligevel.Fookmi sagde:Da jeg hjalp en ven, som skulle lægge nyt gulv og rive vægge ned, endte vi med at rive alt ud til bjælkelaget og lagde nye friske gulvspånplader... det var et ekstremt ujævnt gulv fra start med fastlimede plastikmåtter og masonitplader, hvilket gjorde, at det blev mindre tidskrævende at rive alt ud. Resultatet blev dog perfekt. Hvis man lægger en stålkugle på det gulv, ligger den stille.
I hvert fald kan du faktisk bruge almindelig beton til at fylde hullerne. Beton er ret tyktflydende og løber ikke væk.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hvordan sætter jeg en håndliste op, som tidligere har siddet der.
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fylla igen gamla borrhål så att man kan sätta upp nya väggfästen.
Fyllnadsmassor -
Trallbygge - snickare blandar vilken sida upp
Altan & Uteplats -
Fylde huller hvor der går kabler m.m.
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hvad skal jeg fylde op med der, hvor jeg har fjernet mursten? (Indbygget afløb)
Byggematerialer & Byggeteknologi