Hej!

Er interesseret i et hus, der sælges lige nu.
Problemet for mig er garagen, indersiden af ydervæggene hviler på lecablokke, men en indervæg har gips hele vejen ned til betonpladen, hvilket gør, at der blev målt forhøjede fugtværdier der (havde med egen fugtmåler, 25% nederst og nogle centimeter op 24%). Garagen mangler gulvafløb.

Det er på nuværende tidspunkt ikke aktuelt at installere et gulvafløb og flydespartle gulvet.

Nu til mit spørgsmål:
Tror I, det er muligt at skære gipsen og derefter bunden af væggen (syllen) for på den måde at skyde lecablokke ind?
Har I tips til, hvordan man bør løse dette?

Tak på forhånd!

/Karra

• Plantegning af garage med bil, 29,9 m². Viser vægge i gips (rød) og lecablokke (grøn). Målangivelser inkluderet: 4034 x 8534 mm.
Den væg er næppe bærende og burde i så fald kunne fjernes og erstattes med en i lecablock, hvis I ønsker en væg der.

thomas33 thomas33 sagde:
Den væg er næppe bærende og burde i så fald kunne fjernes og erstattes med en i lecablok hvis I vil have en væg der.
Tror du man kan erstatte kun den nederste del med lecablok uden at skulle rive hele væggen ned?
Forsøger at danne mig et overblik over, hvor meget der skal gøres med den (økonomisk) for at vide, hvad man bør investere..

Du kan naturligvis save en del af gipset af og nå ned til lecablok, men sørg også for at have en form for fugtspærre mellem gips og sten.

• Synes
karra
  • Laddar…

Bedste svar

S
karra karra sagde:
Tror du man kan erstatte kun den nedre del med lecablok uden at skulle rive hele væggen ned? Forsøger at danne mig en forståelse af, hvor meget der skal gøres ved den (pengemæssigt) for at vide, hvad man bør lægge..
arbejdet med den væg bør ikke engang afspejles i jeres bud. At rive hele væggen ned og bygge en ny koster måske 15.000 med overfladebehandling og alt.

Det er selvfølgelig muligt at lave en slags løsning, hvor man skærer den nederste del af væggen væk, men det kræver mere arbejde og bliver meget dårligere end blot at gøre den om. Det er billigt at bygge vægge.

• Synes
karra og 1 anden
  • Laddar…
Det er netop det, at huset og garagen er relativt nybygget (2012) og derfor har en højere pris end de øvrige huse, der er solgt i området (byggeår 2009/10), og 0,5-1 million billigere end huset vi er interesserede i nu (de huse er bygget af Anebyhus, som har en højere standard fra begyndelsen, og det ene var 41 kvm større med en større grund). Det er derfor, vi overvejer at forhandle prisen ned pga. denne fejl og en anden, som er af større karakter og kræver fagmand.

Tak for svarene, det hjælper en ret uerfaren et langt stykke af vejen! :)

Jeg ville ikke have bekymret mig for fem ører, hvis huset ellers tiltaler, så spiller det ingen rolle. At prutte på grund af denne væg, som ikke engang er bærende eller har nogen form for værdi konstruktionsmæssigt, da det er en indervæg, som I egentlig bare kan skrotte.

Det handler om en væg for nogle tusindlapper i sammenligning med huset?

Hvis I vil give et skambud, handler det ikke om væggen eller at I skal angive en årsag. Det handler om, at ingen andre byder imod jer, og at I dermed ikke behøver acceptere udbudsprisen.

• Synes
johel572
  • Laddar…
Jeg bemærker, at nogle nu begynder at fokusere på, at det ikke bør påvirke buddet, men det var ikke engang det, jeg spurgte om.
Specielt folk, der har været meget aktive her, trist..

Tomture61
Om væggen virker OK hvorfor rive, monter en fibercementbaseret plade (100 mm høj) nederst men fug imod betongulvet.
Dette hvis fugten nu kommer fra en våd/snefyldt bil.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.