Hej! Er der nogen, der ved, hvad polkagrisstänger er på tegningen? Vi ønsker at rive en væg i beton mellem G og L, garderobe og linneskåp, kommer til at tjekke med konstruktør, så det ikke skaber problemer 😊

• Bygningsplan med fokus på betonvæg mellem garderobe og linneskab markeret som G og L. Spørgsmål om "polkagrisstänger" påtegning.
Det er vægge. Mellem G og L er der desuden en skakt, usikker på formålet men måske går der ventilationskanaler eller andre installationer der.

• Synes
BirgitS og 1 anden
  • Laddar…
BirgitS
Skakten er ikke en del af din lejlighed, men foreningens.

• Synes
Malinovich
  • Laddar…
Tak for svar. Hvad betyder det? Vi vil åbne op for den del, tror du det er muligt, hvis man får godkendelse af bestyrelsen?

G gullegrizen sagde:
Det er vægge. Mellem G og L er der desuden en skakt, usikker på formålet men måske går der ventilationskanaler eller andre installationer der.
Men jeg tolkede spørgsmålet som hvad forskellen var på en væg med og uden polkagrismönster

• Synes
Malinovich
  • Laddar…
Skakten (den del med en krydsende streg nærmest L) kommer du ikke til at gøre noget ved.
Det skal være afskilt brandteknisk. Der går sikkert ventilation eller VVS i den, som forsyner flere lejligheder i huset.

• Synes
Malinovich og 1 anden
  • Laddar…
Gældende polkagrismarkeringen/skrafferingen gætter jeg på, at det indikerer en anden type væg.
Størstedelen af væggene er måske letbeton for eksempel, mens resten er skillerumsvægge i gips, som er skraverede?
Normalt plejer jeg at tolke sådanne tegninger som vægge, der bygges om, når jeg ser en projekteringstegning, men dette antager jeg er en tegning over, hvordan det ser ud.

• Synes
Malinovich og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.