Hej!
Ved ikke om det er den rigtige afdeling jeg spørger i men prøver. Har fået et 350l akvarium som med møbelindretning og vand vil veje omkring 540 kg, og jeg er lidt bekymret for, at gulvet skal give efter. Kan man på en eller anden måde forstærke med korte bjælker, da akvariet vil havne mellem 2 reglar. Vedhæfter billede af hvor det skal stå og hvordan det ser ud i kælderen under. Håber at kunne få et godt svar:-) tak

Med venlig hilsen,
Martin

• Et tomt akvarium på et bord, med stenbaggrund, set i et rum med stole og en blå taske til venstre.
  • Loft set nedefra med markeret område i rødt og ordet "under" skrevet på, muligt placering for forstærkning til 350l akvarium.
  • Sort skab på laminatgulv ved hvid panelvæg.
  • Synes
Patrik440
  • Laddar…
Du bør nok forklare, hvad gulvet består af også

M Marsman80 sagde:
Du bør nok forklare, hvad gulvet består af også
Det er gammelt trægulv original fra 1908 sen har jeg lagt nyt gulv ovenpå :-)

Chaly
Intet svar på dit spørgsmål, men jeg var også lidt betænkelig, da det blev besluttet, at vi skulle anskaffe et 570-liters akvarie herhjemme... konsensus blandt dem, jeg spurgte, var, at jeg ikke behøvede at bekymre mig nævneværdigt. I dag står det på plads, og intet har givet sig endnu i hvert fald.

Mit hus med træbjælkelag på betonbalk er bygget godt 85 år efter dit, og jeg gætter på, at det ikke er mere solidt bygget end dit...
Men er du usikker, så angiv cc-afstand og dimension på bjælkelag samt hvilket undergulv (med dimension) du har, så kan sikkert nogen hjælpe dig med at regne.

Chaly Chaly sagde:
Inget svar på din fråga men jag var också lite fundersam då det bestämdes att vi skulle skaffa ett 570-liters kar här hemma... koncensus bland de jag kollade med var att jag inte behövde oroa mig nämnvärt. Idag står det på plats och inget har gett sig än iallafall.

Min kåk med träbjälklag på betongbalk är byggd drygt 85 år efter din och jag gissar att den inte är rejälare byggd än din...
Men är du osäker så ange cc-avstånd och dimension på bjälklag samt vilket undergolv (med dimension) du har så kan säkert någon hjälpa dig räkna.
Chaly Chaly sagde:
Inget svar på din fråga men jag var också lite fundersam då det bestämdes att vi skulle skaffa ett 570-liters kar här hemma... koncensus bland de jag kollade med var att jag inte behövde oroa mig nämnvärt. Idag står det på plats och inget har gett sig än iallafall.

Min kåk med träbjälklag på betongbalk är byggd drygt 85 år efter din och jag gissar att den inte är rejälare byggd än din...
Men är du osäker så ange cc-avstånd och dimension på bjälklag samt vilket undergolv (med dimension) du har så kan säkert någon hjälpa dig räkna.
Tack för svar!
Jag har cc 95 mellan bjälkarna vilket är bredaste laget. Bjälkarna är 10cm breda och vad jag kan mäta är de 15 cm höga sen går de upp i taket så säkert några cm högre. Golvet under vet jag faktiskt inte dimensionerna på men ganska slitna o inga massiva :-(

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.