Tid til at skitsere på carport, da jeg snart skal ordne jorden. Højden er maks 2,5 m, hvilket gør, at jeg ønsker en så flad konstruktion som muligt. Som I kan se, er der et meget stort tagudhæng, og jeg bor et ret blæsende sted. Jeg vil have svingsradius, det er derfor, det ser ud, som det gør.

Er det overhovedet muligt at bygge sådan her med rimelige midler, har nogen bygget noget lignende?
Byggplaner for carport med stor tagudkragning, set fra forskellige facader og plantegning med dimensioner.

Det går selvfølgelig, men jeg ville tro, at du er henvist til stålkonstruktion. Og bør tage hjælp af en konstruktør.

Jeg mener, jeg har læst en anden tråd her før angående lignende carporte. De er tilsyneladende ikke helt usædvanlige i USA, måske værd at bestille noget derfra?

Selvfølgelig skal dette beregnes, men man vil jo gerne have nogle grove idéer at spille med. Jeg kigger dels på letvægtsbjælker i galvaniseret stål, som f.eks. bruges til entresolplan. Helst en variant der skrues (har ikke svejs). Ser jo ud til at være fremragende til formålet, som et stort meccano. F.eks. http://www.weland.se/sv-se/entresol/
Det andet jeg kigger på er selvbærende (højprofil) plade á la maskinhall.
Men jeg undrer mig over, at disse metoder synes så sjældne på privatmarkedet. Hvordan kan det være?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.