Jeg havde tænkt mig at forlænge en murstensvæg ca. 100 cm med gips og stålregler. Har ikke monteret gipsen endnu, men bemærkede hvor ujævn murstensvæggen er, efterlader flere centimeter mellemrum, hvordan kan jeg løse dette?

(At save murstenen lige er ikke en mulighed pga. støvdannelse)

• Ujævn murstensvæg ved siden af en gipsplade, med en synlig revne imellem, der viser problem med mellemrum i vægkonstruktionen.
  • En ujævn murstensvæg med en gipsplade ved siden af, med en synlig sprække mellem væggen og gipsen.
Afhænger vel af overfladen, hvis du har tænkt dig at male, så revner det garanteret i samlingen...bedre at sætte en eller anden form for stærkt væv inden maling i stedet...
Men sprækkerne er vel bare at fylde med noget cementbaseret mørtel, som fincement, reparationsmørtel, husfix eller lignende..

H hjalle74 sagde:
Kommer an på overfladen, hvis du har tænkt dig at male, så vil det garanteret revne i samlingen ... bedre at sætte en form for stærkt væv før maling i stedet ...
Men sprækkerne kan vel bare fyldes med noget cementbaseret mørtel som f.eks. fincement, reparationsmørtel, husfix eller lignende..
Det kommer males. Kan man montere gipspladen først og derefter fylde op med mørtel? Tænkte om det bare kommer til at falde igennem? Har aldrig brugt noget grovere end spartelmasse tidligere :giggle:

Ret svært at få det pænt uden nogen form for liste tror jeg. Hvis det er et ældre hus, bør man nok ikke bruge noget cementbaseret mørtel. Den eksisterende puds ser ud til at være noget med kalkindhold, sandsynligvis kalkcementmørtel.

Det er nok lettere at pudse væg-enden lige, inden du placerer gipspladen der.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.