Hej, jeg har måske gjort noget dumt indser jeg… (jeg har startet en yderligere tråd i emnet som vedrører armeringsjernet mere bestemt, mere om det nedenfor). I som svarer må gerne vide, hvad I taler om, så I ikke gør mig endnu mere bekymret, end jeg allerede er (derfor indlæg klokken 03:25). Jeg borede i dag et hul i min letbetonfacade (hus bygget 1961, letbetonblokke, ca. 300 mm tykke vægge). Dette er i souterrainplan, altså ligger to etager til, plus tag ovenover. Ovenpå denne etage er der betondæk for etagen ovenover. Da jeg efter en del arbejde lykkedes med at bore mig igennem fra to sider, stødte jeg på et armeringsjern, som nu går gennem hullet (horisontalt). Kommer i hvert fald til at lade armeringsjernet blive der, rustbeskytte og modificere ventilationsrøret rundt om jernet.

Men har jeg boret forkert? Jeg troede, at jeg borede højt nok over vinduet for ikke at påvirke eventuel aflastning ovenover vinduet, men det gjorde jeg måske ikke? Har jeg ødelagt noget af bæreevnen? Når jeg går rundt i området, ser jeg nu, at de som har boret for ventilation, har gjort det på siden af vinduerne. Markering på billede, dog længere til siden (kunne ikke få plads på billedet).

Hjælp…

• Husvæg af letbeton med borehul over vindue og orange markering på venstre side. Stige og paller ved siden af vinduet. Refleksion i ruden.
Lige præcis, og hvis jeg så at sige har "sagt at skide i det blå skab", kan jeg fikse det på en måde?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.