https://forestia.se/produkter/tak/premium-ceiling/

Hej! Vi har et hus bygget i -52 med vævspændte lofter. Nogle af dem er beskadigede, og håndværkere, der kan vævspændte lofter, er få og det bliver dyrt. Leder derfor efter en anden løsning for glat indendørs loft. I køkkenet har vi gipsplader på stålregler, men på trods af en masse spartling, slibning og maling kan man se samlingerne i lys der stryger. Måske er loftet i linket lidt mere foolproof til at få glat? Har nogen prøvet?

Jeg er også interesseret i Forestia eller tilsvarende loft. Men vil gerne høre vurderinger fra nogen, der har sat det op eller har haft det i nogle år.

Er det svært at få det pænt uden synlige samlinger? Er der risiko for, at pladerne krymper, og der kommer synlige samlinger med tiden?

Jeg har nu sat det loft op og synes, det fungerede kanon, virkelig smidigt at få helt glat. Endelig en enkel løsning. Jeg har sat stuk op, fordi jeg vil efterligne det pappstrakte loft, der sidder under.

• Et glat loft med en liste og tapet med farverige dyremotiver, blomsterranker og detaljer.
  • Synes
Wimw og 2 andre
  • Laddar…
Maasken Maasken sagde:
Jeg har nu sat det loft op og synes det fungerede kanon, virkelig nemt at få helt glat. Endelig en enkel løsning. Jeg har sat loftliste, fordi jeg gerne vil efterligne det papspændt loft, der sidder under.
Hvor fint det blev! Vækker liv i tråden med håb om tips =)

Jeg er også i gang med at sætte sådan et loft op. Men jeg får problemer med endestykkerne nærmest væggen. Sætter i langsidens profil ifølge instruktionerne, men når jeg så skal trykke kortsidens profil sammen ved hjælp af kobenet mod væggen, rykker pladen sig ikke en millimeter. Har også prøvet med slagjern og banket godt, men det går bare ikke... Pladen sidder, hvor den sidder, i langsidens profil.

Hvordan fungerede det for dig? Nogle idéer? Pladerne midt i rummet er intet problem, når jeg bruger slagklodsen.

Vi havde ingen sådanne problemer, da vi satte taget. Har du mærket efter, om der er noget snavs eller andre problemer med samlingen i taget? Om den er ujævn eller lignende. For det krævede ingen vold at få netop den del på plads for os faktisk. Set i bakspejlet har vi indset, at vi burde have tætnet i samlingen mellem væg og tag dog. Når listen for det vævspændte tag er væk, kommer der spåner imellem.

• Synes
Marcus Persson2
  • Laddar…
Maasken Maasken sagde:
Vi havde ingen sådanne problemer, da vi satte taget. Har du følt efter, så du ikke har noget snavs eller andre problemer med samlingen i taget? At den er ujævn eller lignende. For det krævede ingen vold for os at få netop den del til at sidde ordentligt. Sådan i efterhånden har vi indset, at vi skulle have tætnet i samlingen mellem væggen og taget dog. Når listen for det vævspændte tag er væk, kommer der savsmuld imellem.
Tak for svaret! Det løste sig så. Gik lettere derefter. Fik dog bruge håndslæde i stedet for hammer mellem vendingerne for at få det til. Nu mangler der maling/slibning 🙂

Maasken Maasken sagde:
Jeg har nu sat det loft op og synes, det fungerede fantastisk, virkelig nemt at få helt glat. Endelig en enkel løsning. Jeg har sat loftsliste, fordi jeg vil efterligne det papspændte loft, der sidder under.
knyh knyh sagde:
Tak for svar! Det løste sig senere. Gik lettere derefter. Måtte dog bruge en håndhammer i stedet for en hammer indimellem for at få det til at lykkes. Nu mangler kun maling/slibning 🙂
Overvejer noget lignende til forældrenes renovering i stedet for Huntonit/Gips, men har svært ved at finde nogle gode billeder af slutresultatet. Ville være meget taknemmelig, hvis I måske havde flere billeder at dele med jer! 😊

W A.Sundg sagde:
Overvejer noget sådan her til forældrenes renovering i stedet for Huntonit/Gips, men har svært ved at finde nogle gode billeder af slutresultatet. Ville være meget taknemmelig, hvis I måske havde flere billeder at dele med jer! 😊
Faktisk svært at vise billeder uden at det bare bliver "et hvidt billede" 🙂

Men her kommer nogle. Dette er før maling/let slibning. Altså kun pladerne i sig selv. Det sidste billede er der, hvor jeg havde svært ved at få pladerne helt tæt sammen. Jeg kan vende tilbage med, hvordan slutresultatet bliver lige der. Ellers ligger pladerne stort set helt tæt mod hinanden. Jeg er tilfreds med, hvordan det blev.

• Loft i et rum med en enkelt lysarmatur stikkende ud, gipsplader før maling med lys ind fra et vindue i venstre side.
  • Hvid pladevæg inden maling og slibning, med paneler ikke helt tæt på hinanden.
  • En tæt visning af samlingen mellem to hvide plader, før maling og let slibning. Pladerne ligger ikke helt tæt sammen.
knyh knyh sagde:
Faktisk svært at vise billeder uden at det bare bliver "et hvidt billede" 🙂

Men her kommer nogle. Dette er før maling/let slibning. Altså kun pladerne i sig selv. Det sidste billede er der, hvor jeg havde svært ved at få pladerne presset helt mod hinanden. Jeg kan vende tilbage med, hvordan slutresultatet bliver lige der. I øvrigt ligger pladerne stort set helt tæt mod hinanden. Jeg er tilfreds med, hvordan det blev.
Tak! Ser frem til billede af slutresultatet. 😀 Kan man se samlingerne noget overordnet efter man har malet, eller ser det helt glat ud, som om det var gipsede?

W A.Sundg sagde:
Tak! Ser frem til billede af slutresultatet. 😀 Ser man samlingerne noget overhovedet efter man har malet, eller ser det helt glat ud, som om det var spartlet?
Ligger
W A.Sundg sagde:
Tak! Ser frem til billede af slutresultatet. 😀 Ser man samlingerne noget overhovedet efter man har malet, eller ser det helt glat ud, som om det var spartlet?
Har ikke malet endnu, men med tanke på hvor tætte de ligger nu, har jeg svært ved at se, hvordan det ikke skulle blive helt glat og jævnt.

Hej
Hvordan gik det ?

människa människa sagde:
Hej
Hur gick det ?
Når lyset kommer indirekte fra vinduerne eller vindueslampen, ser det fint og glat ud. Så har vi en loftlampe med skærm, der lyser direkte op mod loftet. Så ser det ikke lige så pænt og jævnt ud, for da ser man den mindste lille skavank.

Vi tænder den sjældent, så ikke noget problem i soveværelset for vores vedkommende. Men ville ikke anbefale den type loftlampe, vi har i kombination med loftet. Spotlights eller andre lamper, der ikke lyser direkte op i loftet, fungerer sikkert godt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.