Var ret porøst materiale i loftet, så borehullerne blev noget større, end de burde. Pluggen roterer bare i hullet, når skruen skrues i. Er der nogen, der har et godt kneb for at redde det uden at skulle starte forfra?

S
Større plug eller anden type plug med større vinger.

• Synes
Kamomill
  • Laddar…
Hvis det er rigtig dårligt materiale i teaktræet, er der risiko for, at stort set alle typer af plug kun drejer rundt.

Jeg har reddet en sådan situation med ankermasse (findes blandt andet på Biltema). Men det er ret dyrt, så prøv med grovere og gerne længere plug først.

• Synes
Kamomill
  • Laddar…
S
H hempularen sagde:
Om det er rigtig dårligt materiale i teaktræet, er der risiko for, at stort set alle typer af plugs bare drejer rundt.

Jeg har reddet en sådan situation med ankermasse (findes blandt andet på biltema). Men det er ret dyrt, så prøv med grovere og gerne længere plug først.
Ja, lige netop. Korte plugs er lort.

Lad pluggen sidde, skær til nogle "træsplinter" slå dem i pluggen, indtil den sidder hårdt. Skru skruen i. Virker kanon, hvis det ikke er nogle tungere ting, der skal skrues op.

• Synes
AndersS og 3 andre
  • Laddar…
Ankermasse er jo toppen men dyrt og luksuriøst. Prøv først at, rundt om pluggen du vil bruge til at fastgøre i, kile ind træstykker som tidligere sagt. Jeg plejer også at klippe plug i længden og stikke dem ind. Moff på med hvad du har ved hånden bare! :)
Har du flere fastgørelsespunkter?

R Rd 350 sagde:
Lad pluggen blive siddende, skær til nogle "træsplinter" og slå dem ind i pluggen, indtil den sidder fast. Skru skruen i. Virker fint, hvis det ikke er nogle tungere ting, der skal skrues op.
Man kan også lave en egen træpløk. Lav en firkantet træbit med samme bredde som det borede hul og kløv den derefter. Bank den i og skru, plejer ikke at bore.

Er en gardinskinne, der skal op, og meget små skruer til at passe i skinnen. Skal få det til at sidde godt nok, så småbørn kan trække i gardinerne.

• Synes
Oaken
  • Laddar…
Fandt noget to-komponent epoxylim derhjemme. Kan det fungere?

K Kamomill sagde:
Hittade något tvåkomponents epoxilim hemma. Kan det funka?
Måske, det kan vel testes.

V
Fyld hullet med en hærdende masse, bank pluggen i, lad det hærde.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.