Hej,

Vi skal fjerne vores sopskab, da det snart er tid til køkkenrenovering.
Sopskabet går direkte gennem væggen, dvs. man kan smide affaldet indefra køkkenet så det er isoleret.

Vi har murstensfacade men har besluttet os for at bygge det til med træpanel og eventuelt sætte noget flot plade på ydersiden.
Spørgsmålet er nu, hvordan vægkonstruktionen bør se ud. Er det nok at sætte stolper op og sætte asfaltplade, lægter og panel.
Derefter isolering, plast og gips på indersiden?

Jeg tænkte at kopiere vægkonstruktionen, når jeg har revet skabet ud og kan se, hvordan det ser ud, men der burde være en luftspalte inden for murstenene?

Hvilken finurlig løsning. Er det ikke synd at fjerne den? Måske passer den ikke med det nye køkken?
Tænk at slippe for at gå ud med skraldet midt om vinteren :)

• Synes
Lärospånet
  • Laddar…
Ja, løsningen er grim, bare at løfte en del af bordpladen så sidder der en isoleret luge der.
Desværre passer det ikke i det nye køkken, og dagens sortering og skraldespande gør alligevel, at man skal tømme skabet selv, så nu skal det væk.

Ok. Jeg ville nok have gjort som du foreslog. Gør det samme indvendigt som væggen i øvrigt. Indenfor teglstenene skal der være et luftspalte.
Selv ville jeg nok have muret hullet til, hvis det var muligt at få fat i lignende tegl, selvom det ikke bliver 100% lig resten af facaden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.