Vi har købt hus, og i et af rummene er der skåret en stor firkant ud af væggen. Jeg ved ikke, om det var for at tjekke, om der var asbest i væggen eller noget?
Hvordan skal dette fikses, inden man maler/tapetserer dette rum, så det bliver strukturelt holdbart?
Vi havde en pilleovn og fik et stort rundt hul, naboen fikserede det ved først at gøre det firkantet, så satte han nye reglar rundt om hullet, så man havde noget at skrue i, så nye gipsplader og skruede disse og spartlede.
Skær et par regler lidt længere end bredden på hullet. Lirk dem ind bagved og skru dem fast. Så er det bare at skrue 'lemmen' fast i reglerne.
Vil isoleringen ikke være i vejen for den løsning? Og skal reglerne skrues fast i nuværende regler, eller skal de bare skrues fast i væggen på samme måde som "lemmen"?
Lidt svært at se på billederne, det ser ud typ som masonit på spånplade på renoveringsgips?
Det lyder lidt for forkert for at være korrekt.
Kan du beskrive materialerne?
Et almindeligt hul i gips er som oven beskrevet nemmest at reparere ved at man gør hullet firkantet (klart) og derefter skruer fast lægter eller limer fast gipsstykker som giver dig noget godt at fæste ”lågen” i.
Kommer ikke isoleringen være i vejen for den løsning? Og skal lægterne skrues fast i nuværende lægter eller skal de bare skrues fast i væggen på samme måde som "lugen"?
Isoleringen kan trykkes lidt sammen. Det behøver ikke være nogle tykke lægter, en 22*45 eller lignende er tilstrækkelig.
Skruv (eventuelt med et klik lim) i eksisterende væg bare.
Lidt svært at se på billederne, det ser ud som masonit på spånplade på renoveringsgips?
Det lyder lidt for forkert til at være korrekt.
Kan du beskrive materialerne?
Et almindeligt hul i gips er som ovenfor beskrevet nemmest at reparere ved at man gør hullet firkantet (klart) og så skruer fast regler eller limer gipsstykker som giver dig noget godt at fastgøre ”lågen” i.
Du mener masonit (hvor tapetlagene sidder) på spånplade (den tykke træbid) på gips (den tyndere hvide)? Jeg ved ikke meget om sådan noget her men det virker rigtigt. Om det er "forkert" for et 50'er hus ved jeg ikke, men væggen er ikke faldet ned endnu.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.