Behøver at skifte gulvbrædderne i en ældre lade bygget i år 1948.

Størstedelen er betongulv, men så er der en lille del som er en brændebod med trægulv.

Der ligger 34mm tykke gulvbrædder i lidt forskellige bredder, 150-180 mm.

Nu behøver jeg at skifte nogle ud, da det ser ud til, at der har ligget vådt brænde på gulvet, og nogle brædder er gået i stykker.

Men jeg kan ikke finde nogle reglar / brædder, der er 34 mm tykke, bortset fra imprægneret terrassebrædder.

Da det er indendørs behøves der jo ikke imprægneret, og 45 mm tykke bliver lidt unødig niveauforskel kan jeg synes.

Bjælkerne under ligger med c/c 800 mm.

Er nok lettere at tale med en mindre savværk. Det du har brug for er jo stammer/tømmer, der bare kløves i passende tykkelse. Så kan man jo afkante efter behag og bredde.

Både psh.se og valbo trä sælger 34mm gulvtræ

Jeg tjekkede nu med Byggvaruhusen i Åkersberga, og de kunne ikke skaffe denne dimension.

Modtager gerne flere tips om, hvor det kan findes i Nordlige Stockholm?

S Superrobban sagde:
Jeg tjekkede nu med Byggvaruhusen i Åkersberga, og de kunne ikke skaffe denne dimension.

Modtager gerne nogle flere tips om, hvor det kan findes i Nordlige Stockholm?
XL Bygg i Åkersberga har 34*145 reglar på lager

Pjosk75 Pjosk75 sagde:
Eftersom det rör sig om en lada så skulle jag købe imprægneret terrassebrædder med tykkelse 34 mm. Denne kløver du nemt selv med en bordrundsav eller rundsav så den passer.

Beijer har ellers 34 mm konstruktionsreglar op til 145 mm bredde.
[link]
Går jeg på priserne, ser det ud til, at terrassebrædder er mest prisvenlige.

Og det burde jo fungere godt som gulv i en brændeskur, spørgsmålet er, hvor længe jeg bør lade dem ligge og tørre, inden jeg skruer dem fast?

Jeg tænkte at lægge dem op mod hinanden, så det bliver som resten af gulvet. Kun 1/3 af gulvfladen er dårlig.

Længden behøver at være 2,93 cm på hver planke, så jeg må vel købe 3,20 cm længder og kappe ned.

S Superrobban sagde:
Når jeg ser på priserne, ser det ud til, at terrassebrædder er mest prisvenligt.

Og det burde jo fungere godt som gulv i et brændeskur, spørgsmålet er, hvor længe jeg bør lade dem ligge og tørre, før jeg skruer dem fast?

Jeg havde tænkt mig at lægge dem tæt mod hinanden, så det bliver som resten af gulvet, det er kun 1/3 af gulvarealet, der er dårligt.

Længden skal være 2,93 cm på hver planke, så jeg må købe 3,20 cm længder og skære ned.
Du kan købe dem nu og skrue gulvet i aften, hvis du vil og orker;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.