Har netop fået garageporten monteret, og det er omkring 3 cm forskel fra højeste til laveste punkt. Jeg kommer til at skulle spartle en klods på ca. 5mm - 3.5mm laveste/højeste punkten, men nu begynder temperaturen at falde ned mod 0 og muligvis også under om natten. Er der noget flydespartel, der kan hærde under de temperaturer, eller skal jeg forsøge at bygge det ind og bruge en varmeblæser, indtil det er hærdet færdigt?
Som sagt tænkte jeg at flydespartle en klods for senere at spartle med en tungere spartel en ret skarp hældning i begge retninger, men den hældning kan jeg lave til foråret/sommeren næste år, da der ikke er noget hastværk. Derimod skal jeg have klodsen lavet, inden sneen kommer.
Jeg har tænkt mig at gøre det samme, men for mit vedkommende venter jeg til foråret. Jeg har ikke tjekket, hvad weber har for masser, men min tanke var at købe finja 560, som er beregnet til at klare udendørsbrug og skal lægges ved mindst 10 plusgrader (underliggende materiale skal holde mindst ti grader). Finja 560 er gangbar efter 1-2 timer. Med andre ord, hvis man flytter om formiddagen, bør det være fint til aften. Hvis det er nødvendigt, kan man altid lægge en isoleringsplade ovenpå for at bevare lidt varme.
Redigering: Min tanke er at lave faldet, når det begynder at hærde.
Bliver nok lidt stramt alligevel. Men skal prøve at plastre indgangen og derefter køre med varmeblæseren og forsøge at få det til ca. 15-20 grader konstant, så den kan stå og hærde i 2-3 dage, indtil det er stivnet.
Faldet spartler jeg senere næste år i stedet. Men jeg skal have klodsen på, så det slutter tæt til vinter. Ellers vil der blæse masser af sne ind, hvor der er mest sprække (3,5 cm).