Har pudset indvendige vægge i huset, men fik dem ikke glatte som jeg ønskede. Nu når vi har malet væggene, ser vi fordybninger og striber og mønstre fra sand og pudsebræt.
Forsøgt med puds B taget med pensel og malet på for at jævne overfladen,
Men der bliver endnu flere knuder, og det ses det er påmalet bagefter, desuden når jeg malede med maling ovenpå, faldt det af.
Det var kun et mm tyndt lag i fordybningerne.
En ven sagde at bruge spartelmasse. Men jeg vil jo have pudset væg med pudsstruktur, men lidt glattere end det blev.
Hvad gør jeg?
Jeg tænkte om man kan tage sand i malingen, når jeg maler?
Eller lim og sand og maling?
I kan høre... Ideerne har været mange.
Nedenstående billeder af den fordybede væg og når solen skinner på væggen, ser det ikke godt ud.
Billedet nederst puds på væggen med pensel
Men det faldt af med det samme.

Grov overflade på en hvidmalet væg med ujævn pudset tekstur og synlige huller. Grov og ujævn væg overflade med riller og fordybninger, tydeligt når sollys rammer; slidte, delvist udførte pusningsforsøg. Grov, ujævn væg med huller og striber fra pudsning, set i sollys; pletvis misfarvning og ujævn tekstur tydelig.

T Trelleborgbyggaren sagde:
Har pudset indvendige vægge i huset, men fik dem ikke glatte som jeg ville have. Nu når vi har malet væggene, ser vi fordybninger og striber og mønstre fra sand og pudsebræt.
Forsøgt med puds brug B taget med pensel og malet på for at jævne overfladen.
Men bliver endnu mere knuder, og det ses, der er malet efterfølgende, desuden da jeg malede med farve på, lossnede det.
Var kun et mm tyndt lag i fordybningerne.
En ven sagde at tage spartelmasse på. Men jeg vil jo have pudset væg med puds struktur, men lidt glattere end den blev.
Hvordan gør jeg.
Tænkte om man kan tage sand i farven når jeg maler?
Eller lim og sand og farve?
I hører.. Idéerne har været mange
Nedenfor billeder på ujævn væg, og når solen skinner på væggen, ser det ikke godt ud.
Billedet nederst puds på væggen med pensel
Men det lossnede straks.

[billede] [billede] [billede] 
Hej! Hvordan løste du dette?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.