Hej,
Skal rejse en indervæg i kælderen på vores souterrainrækkehus fremover (når jeg har lagt Granabundergulv og spån). Væggen skal gå fra ydervæg til indervæg, og det bliver nok en standard træreglet historie. I betontaget og betonvægge synes det at være bedst at bruge sømplug, men i ydervæggen står der en stålstolpe, hvor jeg har tænkt mig at bygge væg.
Hvordan fastgør man en træregel mod stål, lim?
Mvh
//Per
Skal rejse en indervæg i kælderen på vores souterrainrækkehus fremover (når jeg har lagt Granabundergulv og spån). Væggen skal gå fra ydervæg til indervæg, og det bliver nok en standard træreglet historie. I betontaget og betonvægge synes det at være bedst at bruge sømplug, men i ydervæggen står der en stålstolpe, hvor jeg har tænkt mig at bygge væg.
Hvordan fastgør man en træregel mod stål, lim?
Mvh
//Per
Hop over at sætte den i væggen på samme måde som du ikke har nogen væg at sætte en af reglarne midt på den nye væg. Eller misser jeg noget?
Nej du går nok ikke glip af noget, jeg ville fastgøre den yderste regel mod stålstolpen for ekstra stabilitet, men hvis reglen mod gulvet og mod loftet sidder ordentligt, er det måske nok. Stålstolpen sidder i den ene kant af den tænkte skillevæg.
Ny til dette med at fikse i huset, tak for dit svar!
Forresten, vi skal lægge Granabgulv på vores gamle betonplade. Er det bedst at skrue syllen til skillevæggen i gulvspån (måske lægger vi parketten ind før væggen også), eller er det bedre at sømme?
Mvh
//Per
Ny til dette med at fikse i huset, tak for dit svar!
Forresten, vi skal lægge Granabgulv på vores gamle betonplade. Er det bedst at skrue syllen til skillevæggen i gulvspån (måske lægger vi parketten ind før væggen også), eller er det bedre at sømme?
Mvh
//Per
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Valg af lim? Træregel mod beton.
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fästa PEM slang mot vägg
Vatten & Avlopp -
Fästa trappa mot L-stöd
Altan & Uteplats -
Fastgøre midlertidig træbjælke i beton til stillads