Hej!

Jeg har i øjeblikket en hems (2,30m×1,65m), der er fastgjort i to vægge samt søjlen, der står midt i rummet. Nu overvejer jeg at udvide hemsen til venstre, så den går hele vejen til vinduet. Målene ville dermed blive 2,30m×1,65m + 1,78m ×0,9m. Altså: Hele langsiden, men dybere der, hvor sengen står (1,65), og cirka 0,90 i dybde, hvor det grønne skab i øjeblikket står. På denne del overvejer jeg eventuelt at bygge skabe op til loftet.

Nu til mine spørgsmål:
1. Er det muligt at regle en så stor hems, hele 4,08 i total længde, kun med hjælp fra de tre vægge, eller bliver jeg nødt til at tilføje en bærende søjle et sted i midten?
2. Hvor høj højde bør man sigte efter ovenover hemsen? I øjeblikket har jeg 1,17, men fornemmelsen er, at det burde række med cirka 0,8. Jeg vil gerne hæve hemsen en smule, så rummet føles "åbnere". Den totale loftshøjde er cirka 3,35.
3. Hvad tror I er den bedste løsning vedrørende stige? Fastgøre den på væggen eller have en "mobil" stige, der kan flyttes?

Venlig hilsen Henning

• Soveloft med stige og planter i et lyst rum med trægulv, sofa og grønt skab ved et vindue.
Ville sige, at 0,8 er for lavt, men det afhænger jo af, hvad du vil lave i sengen
Minimum er vel, at man kan sætte sig op med god margen, cirka 120 cm

• Synes
SixtenP
  • Laddar…
En biblioteksstige ville have været fint, så man kan rulle den væk mod væggen, når den ikke anvendes.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.