Ja, som overskriften antyder, hvordan gør man for at feste dampspærren mod stålskelettet?
Jeg skal bygge et horisontalt loft i poolrummet, hvor spærene ovenover har en vinkel på ca. 4º, og har derfor tænkt at "pendle" loftet ned til en horisontal stålkonstruktion. Problemet er bare, at det jo ikke går at som normalt hæfte plasten fast, før man får monteret gipsplader/sekundærprofilerne.
Er der nogen, der har et godt tip til, hvordan dette gøres?
Er det ikke noget, man plejer at gøre, eller?
Jeg vil i dette tilfælde undgå træ af to grunde, dels fugtfølsomheden hvis plasten ikke bliver helt tæt, og dels at vægten holdes nede. Eller tager jeg fejl og skal gå efter en trækonstruktion alligevel?
En af grundene til at sænke loftet er at få plads til mere isolering. "Spær" eller hvad det nu skal kaldes, er 220 høje, og jeg vil have mere isolering end det. Vi skal forsøge at holde 30º derind året rundt, så det kræver god isolering. Derfor vil jeg have dampspærren så langt nede som muligt og derfor forsøge at fastgøre den til primærreglerne i stedet.
Sådan ser det ud nu:
Loftet skal bygges i to niveauer, et højere over poolen og et lidt lavere langs kanterne, omtrent sådan her (skitsen er ikke komplet med alle regler):
(Gul er spær, grøn ydertaget, rød pladeregler og blå loft.)