Har oftest anvendt mig af dyvelskruveudvidelser eller spikplugger til at fastgøre i beton tidligere. Skal fastgøre et antal af disse vinkler beslag til IKEAs støttebeslag til køkkenøer:
https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-stoedfaeste-foer-koeksoe-20298405/

Betonplade med vandbåren gulvvarme. Har adgang til varmekamera og har identificeret hvor gulvvarmen går, men er lidt usikker på et sted. Derfor tænker jeg, at det måske er bedre at lime disse beslag i stedet?
Hvilket lim kan man stole på til at lime direkte mod beton?

Hvis I er nysgerrige efter varmekameraets billeder, så er dette hvorfor jeg tvivler. Ved første lejlighed tidligere på året tog jeg dette billede:
Termografisk billede af gulv med tydelige varmeledninger, måler 21,8 grader. Slingerne ses klart, men en svag linje er nu usynlig efter temperaturstigning.
Her kan man tydeligt se, hvor slangerne går sammen, og en meget svag linje tæt på hvor sigtet peger.

Her er et billede, jeg tog lige nu efter at have hævet varmen betydeligt i gulvet:
Termografisk billede af gulv med varmeslanger vist i forskellige farvetoner, midtpunktet markeret ved 24,3 grader, anvendt til at lokalisere gulvvarmeslanger.

Der ses ikke den svage linje længere. Måske kunne den kun ses, da det var koldere tidligere på året. Derfor er det svært for mig at være sikker på, hvor den går, og det er her omkring, jeg skal bore.

maah maah sagde:
Jeg ville aldrig bore i et gulv med gulvvarme uden at være 100% sikker.

Tror det fungerer at lime med f.eks. [link]
Lyder rimeligt, nej jeg plejer at være utroligt omhyggelig, inden jeg tør gøre det.
Det produkt virker jo godt, er det den bedst mulige produkt til formålet tror du?
Bør man bruge en primer inden? Måske kan man bruge primer, som bruges inden flydespartling?

Hvilket underligt mønster man har lagt slangerne i. Normalt lægger man jo med samme c/c over hele gulvet, kan du ikke måle dig frem da? Hvor nær vurderer du, at du skal bore. Som reference satte jeg følgende skrue for indervæg for nylig:
Termografisk billede af gulvvarmeslanger, viser uregelmæssigt mønster med temperaturmåling på 19,8 grader.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.