Bygger et lille uisoleret skur ved siden af en Friggebod, og tagåsene på skuret går ind under friggebodens tagfod med måske 10 cm til overs i højden (Ville komme så tæt som muligt både for at få ståhøjde i skuret og for at forhindre, at der bliver en stor snefange).

Nu når jeg skal sætte de sidste/højeste 5 brædder i råsponten, indser jeg, at jeg ikke vil kunne sømme dem, da der er for lidt plads ovenover til at bruge en hammer eller få plads til en skruetrækker!

Er der en måde, man kan fastgøre dem nedefra? De kan jo sømmes/skures skråt nedefra gennem tagspærene, men er det den bedste metode? Der er jo risikoen for, at man kommer til at køre en skruespids op på oversiden. Måske skal man bare lime dem?

Dette er jo ekstremt ikke-så-vigtigt med hensyn til, hvor godt det bliver, det er altså et skur, det vil blæse lige igennem, som kun indeholder fx spader, jordposer og en plæneklipper. Havefliser på gulvet og åbent for at blæse ind blade og sne ved fødderne - så en dråbe vand fra taget er ikke verdens undergang. Men tænkte om nogen har et tip, for jeg forestiller mig, hvordan jeg vil bande en del, når jeg sætter den sidste råspont...

Overvejer også, hvordan man skal få fastgjort tagpappen i det der trange rum, men det bliver det næste problem.

Der findes vinkelskruetrækkere.
Der findes vinkelbitsholder.

Produkter med vinkelværktøjer, inkl. Bosch skruetrækker og Milwaukee vinkelværktøj i online butik.

Skru dem sammen med reglar og så skubber du alt på plads og fæster reglarne i spærerne?

• Synes
Totte_S og 1 anden
  • Laddar…
Byurn Byurn sagde:
Skruv dem sammen med regler og så skubber du det hele på plads og fastgør reglerne til spær?
Tak! Sådan bliver det.

Byurn Byurn sagde:
Skruv dem sammen med reglar og så skubber du det hele på plads og fæstner reglarne i spærerne?
Det er nok det enkleste, eller vælge færdig råspontlucke

Totte_S
Å det lille stykke tagpap kan du vel lime med rigeligt med asfaltklister.

F fribygg sagde:
Det er nok det enkleste, eller vælge færdig råspontklap
Tænkte at man så kunne sømme råspont fra udsiden som vanligt og så fastgøre reglen fra siden

Skitse af konstruktion med spånplade og bjælke, der viser, hvordan de fastgøres fra siden med røde markeringer.

Se verdens mest detaljerede skitse

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.