Hej venner!

Jeg er i gang med at renovere kælderen, og nu er det tid til at fastgøre lægterne, inden jeg skal gipse et nyt loft.

Problemet er, at bjælkelaget er af gammel tør siporex letbeton, og det er helt umuligt at få noget til at fæstne. Jeg har hidtil prøvet med letbetonskruer, men de smuldrede blot loftet og fæstnede ikke en femøre. Derefter testede jeg klipsøm, de fæstnede en smule, men da jeg skulle hamre dem gennem lægten, blev det for mange vibrationer, og de løsnet.

Overvejer PL400 eller lignende, men ved ikke, hvordan jeg skal få lægterne presset mod overfladen, mens det tørrer. Er også lidt bekymret for, om siporexen er for støvet og rug til, at limen kan fæstne.

Nogen der kan hjælpe en stakkel med tips?

brug laaaange "spikplugg" i stedet. Du kan ikke lime, hvis loftet hænger i reglarne, det bliver ikke godt nok og vil med stor sandsynlighed løsne sig.

Du har letbetonblokke i loftet altså? De plejer jo at have høj densitet, så at fastgøre deri burde ikke være noget problem.
Når man bruger letbetonskruer gælder det jo om absolut ikke at stramme det sidste som man tror, så løsner de sig.

Har selv håbløse vægge og lofter hjemme. Nogle gange har 170mm sømplug fungeret, men ikke altid. Det, der næsten har fungeret bedst, er at plugge og så en ny plug i den :) Ellers kemisk anker/ankermasse og gevind med møtrik. Må dog sænkes ind i bjælken, men så sidder det garanteret.

Facadeplug plejer at fastgøre i det meste.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.