5,726 læst ·
3 svar
6k læst
3 svar
Fastgøre indvendigt false med de rette mål?
Jeg skal sætte siderne til en indvendig smyg for en vinduesdør og er lidt i tvivl om, hvordan jeg gør det på en god måde.
Overdelen er allerede på plads, den satte nogle håndværkere, der satte vinduesdøren ind, men da gulvet ikke var på plads, kunne de ikke ordne siderne.
Min tanke var simpelthen bare at lime (med PL600) MDF'en mod reglarne, men indser nu, at for at få samme afstand til karmen (40mm), som det er foroven og omkring vores vinduer, skal jeg have MDF'en 4mm ud fra reglen.
Første tanke var at sømme eller lime masonit op og så lime mod den, men jeg ved ikke, om det er en god løsning (limen hæfter måske ikke godt osv.).
Hvordan ville I have gjort?
Overdelen er allerede på plads, den satte nogle håndværkere, der satte vinduesdøren ind, men da gulvet ikke var på plads, kunne de ikke ordne siderne.
Min tanke var simpelthen bare at lime (med PL600) MDF'en mod reglarne, men indser nu, at for at få samme afstand til karmen (40mm), som det er foroven og omkring vores vinduer, skal jeg have MDF'en 4mm ud fra reglen.
Første tanke var at sømme eller lime masonit op og så lime mod den, men jeg ved ikke, om det er en god løsning (limen hæfter måske ikke godt osv.).
Hvordan ville I have gjort?
Det blev perfekt med masonit ("Board hård" från Bauhaus: https://www.bauhaus.se/hard-board-import-3-0mm.html), satte op den med nogle strenge PL400 og PL600 og så samme med MDFen mod masoniten. Sidder fast så langt og målene blev rigtige.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Fastgøre indvendig 45 regel i primærregel
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fästa fönsterbänk rakt i smyg
Fönster & Dörrar -
Fästa armatur utvändigt på träfasad med invändig montering
Fasad -
Fästa krönlist mot fönstersmyg / vägg
Fönster & Dörrar -
Fastgøre panel indvendigt