Fik en ubehagelig overraskelse i dag, da håndvasken på toilettet besluttede sig for at løsne sig fra væggen, sandsynligvis efter at børnene havde hængt på den. Opdagede at de som havde sat håndvasken op havde fastgjort den ene skrue med en plastikpløk og den anden bare direkte ind i gipsvæggen (ingen osb eller lignende bagved), så det var nok kun et spørgsmål om tid, før det faldt ned.
Nu til spørgsmålet: kan jeg få det op igen uden at skulle lave nye huller og flytte det? I så fald hvordan?
Sådan ser det ud nu:
Jeg tænkte at sætte metalekspandere, og det højre hul er intet problem, det har passende størrelse. Men det venstre, hvor pløkken sad, er så stort, at det sluger hele ekspanderen, og jeg er usikker på, om det er muligt at finde større (forsøgte med 6E).
Kan man evt sætte en tynd (større)skive på den venstre, så den ikke ryger ind i hullet
Tænkte først, at der måtte findes "bedre" løsninger end dette, da det indebar at sætte en skive udenpå ekspanderpluggen, hvilket føles mærkeligt. Gav dog op og testede, og jo, det fungerer fint! Nogle gange er den enkleste løsning den bedste...
Tak!
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.