5,516 læst ·
5 svar
6k læst
5 svar
Færdigbeton til at støbe en kant delvist udendørs ved garage?
Sidste år skiftede jeg porten på garagen og skal nu rette gulvet under porten, da garagepladen hælder. Der er en åbning fra 5mm til 40mm fra venstre til højre, og jeg bliver nødt til at støbe en "klack", så det bliver en plan flade, for at porten skal blive tæt.
Jeg har nogle sække finbeton ubrugte i kælderen og overvejer nu, om jeg kan bruge dem til at støbe klacken, selvom det står indendørs på dem. Eller vil det revne eller blive nogle andre fejl, hvis jeg bruger dette?
Jeg har nogle sække finbeton ubrugte i kælderen og overvejer nu, om jeg kan bruge dem til at støbe klacken, selvom det står indendørs på dem. Eller vil det revne eller blive nogle andre fejl, hvis jeg bruger dette?
Det vanskelige her er at få den nye støbning til at binde sig til den gamle plade. For at øge chancerne er det passende at hugge den gamle beton med forhammer og mejsel, så den karbonatiserede og snavsede overflade fjernes, og du får en ren ru overflade, som den nye beton kan gribe fat i.
Hvorfor der står "indendørs" på finbetonen ved jeg ikke. Finbeton kan bruges udendørs, forskellen i forhold til grovbeton er størrelsen på tilslaget, hvilket gør, at man normalt bruger den til tyndere støbninger.
Hvorfor der står "indendørs" på finbetonen ved jeg ikke. Finbeton kan bruges udendørs, forskellen i forhold til grovbeton er størrelsen på tilslaget, hvilket gør, at man normalt bruger den til tyndere støbninger.
Antog at det var sådan. Men lige så godt at spørge da krauta bare så "står det indendørs så gælder indendørs" men de er værdiløse til at vide noget om det de sælger.
Hviler bort nogle cm af eksisterende plade og bøjer lidt armeringsjern som jeg borer ned i eksisterende plade så må vi se om det holder
Tak for svaret.
Hviler bort nogle cm af eksisterende plade og bøjer lidt armeringsjern som jeg borer ned i eksisterende plade så må vi se om det holder
Tak for svaret.
Tænkte prøve at ordne støbning i weekenden nu når temperaturen begynder at blive stabil. Men hvis jeg "slurer", skal det så stivne før jeg lægger den normalt blandede beton ovenpå, eller skal det blot på som et lag i bunden samtidig med jeg støber?M Mogg sagde:
Tænkte slibe den beskidte overflade med vinkelsliber så det bliver ren beton at slure/støbe på.
Da vejret har været totalt gennemskidt med 0 grader og under det indtil nu om nattene har jeg ikke turdet støbe før nu.
Men jeg planlægger at støbe en gang i løbet af ugen.
Hvordan gør jeg, når jeg skal rengøre gulvet, er der noget specielt middel, jeg bør bruge? Og skal jeg slibe overfladen først?
Samt hvordan gør jeg, når jeg "slurer", skal det tørre helt, før jeg støber ovenpå, eller skal det være fugtigt?
Men jeg planlægger at støbe en gang i løbet af ugen.
Hvordan gør jeg, når jeg skal rengøre gulvet, er der noget specielt middel, jeg bør bruge? Og skal jeg slibe overfladen først?
Samt hvordan gør jeg, når jeg "slurer", skal det tørre helt, før jeg støber ovenpå, eller skal det være fugtigt?
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Varför är det kopplat på detta sätt i en vridströmbrytare?
El -
Varför rinner vattnet utanför duschutrymmen?
Badrum -
Hur bör jag gå tillväga för att följa dagens regler för våtrum ?
Badrum -
Förslag på vattenlås till golvvalopp
Badrum -
Blanda eget sättbruk, finbetong för skiffer på betongplatta. hjälp
Grund & Markarbeten