Vi er ved at lave om derhjemme, og er kommet så langt, at vi skal sætte lister op, både loftlist, fodliste og foder rundt om døråbningen. Men vi har lidt problemer, døråbningen går helt op til loftet, så der er ligesom ikke plads til både foder og dørlist. Hvordan pokker får vi dette til at se pænt ud? Billeder af hvordan det ser ud nu
Døråbning med manglende lister ved loftet, tapet med egetræsblade og en hvid ledning langs kanten.
Døråbning til loft med hvid ramme og mønstret tapet på væggen, viser udfordringen med at placere lister korrekt. hvordan det så ud før, ikke super pænt måske, og derfor vi vil gøre det bedre
Døråbning uden plads til både foder og dørlist, med synligt tapet og kontorstol.
billeder af hvordan listerne omtrent ser ud, som vi vil bruge
Hvid profileret liste til brug som enten loft- eller gulvliste. Passer til diskussionen om passende lister til en døråbning der går til loftet.
Hvid træliste med dekorativ profilkant, set fra siden, til brug som fod- eller loftliste i renoveringsprojekt.

Hvordan ville I gøre dette pænest? Vi har brug for idéer! Er det overhovedet muligt? 😅

A
Jeg ville sat loftlisten (svanehalsen) hele vejen, og dørkarmene mod loftlisten, sandsynligvis får du kun plads til loftlisten i overstykket på karmen.

Ja, det var det vi tænkte, men hvordan får vi samlingen mellem loftliste og gerigt pæn? Så at det ses dårligt på billedet, jeg lagde op, men tidligere har de bare afsluttet gerigterne lige mod loftlisten, og det er ikke særlig pænt. Kan man gøre det på en bedre måde?

Rejäl sagde:
Jeg ville have sat loftlisten (svanehalsen) hele vejen, og dørindfatningerne mod loftlisten, sandsynligvis får du kun plads til loftlisten i overstykket på karmen..
Præcis sådan gjorde jeg lige i bryggerset med hulkehllist og indfatning op mod den. Det var et vindue, men det samme alligevel 😊

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
H Henrik 75 sagde:
Præcis sådan gjorde jeg lige i vaskerummet med hulkælliste og foder op mod den. Det var et vindue, men samme alligevel 😊
Har du et billede af, hvordan det blev? Det er som sagt gjort sådan tidligere, men samlingen var ikke særlig flot. Vi overvejer, om det kan gøres på en bedre måde 🙂

A
A AnnaSchwartz sagde:
Ja, det var det vi tänkte men hvordan får vi samlingen mellem loftliste og foder pæn? Så det ses dårligt på billedet jeg lagde op, men tidligere har de bare afsluttet foderne lige mod loftlisten, og det er ikke super pænt. Kan man gøre det på en bedre måde?
Måske skære foderet skråt i overkanten, så det møder loftlisten på samme niveau?

• Synes
AnnaSchwartz
  • Laddar…
A
H Henrik 75 sagde:
Præcis sådan gjorde jeg lige i vaskerummet med hulkehliste og foder op mod den. Det var et vindue, men samme alligevel 😊
Så plejer vi at gøre det ser mindst forkert ud, om man siger sådan..

Den eneste jeg lykkedes med at løse nu er denne, men du skal se bort fra LED-belysningen, der hænger foran (elektriker kommer i morgen).

• Vindu og en væg med et synligt kabel til ledbelysning i forgrunden.
  • Synes
AnnaSchwartz
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.