Hej,

Lige nu er jeg ved at bygge en væg. Jeg har en regel 45x70 som skal fastgøres i en gipsvæg.
Jeg har testet nu 2 forskellige gips plug og ekspander. Forskellige længder på skruerne, men intet fungerer. Man kan ligesom bare trække reglen ud med lethed. Altså, pluggen har ikke ekspanderet, og desuden "snurrer" skruen bare, når man skruer ind til max.
Hvad gør jeg forkert?
Andre tips til at få reglen op på gipsvæggen?

Hvad har du brugt? Molly?

Har du strammet expanderen, inden du monterer reglen?

Stefan N Stefan N sagde:
Vad har du använt? Molly?
disse har jeg forsøgt med

• Skruer og rawlplugs ved siden af en lineal på brun baggrund.
Violina Violina sagde:
Har du strammet expanderen før du monterer reglen?
Nej. Hvad mener du, at jeg skal gøre med at "stramme expanderen"?
Skal den ikke udvide sig, når jeg skruer gennem reglen + pluggen?

Du har jo for korte skruer.
Hvis jeg forstår dig korrekt, har du boret gennem reglen og skal skrue den fast mod gipsvæggen.
Skruerne skal jo være tilstrækkeligt lange. Regelens tykkelse plus pluggens længde. Ellers får skruen ikke fat i bagdelen af pluggen og kan "bukke sammen" expanderen.

GoC GoC sagde:
Du har jo for korte skruer.
Hvis jeg forstår dig rigtigt, så har du boret gennem reglen og skal skrue den fast mod gipsvæggen.
Skruerne skal jo være tilstrækkeligt lange. Regelens tykkelse plus længden af ​​pluggen. Ellers får skruen ikke fat i den bagerste del af pluggen og kan "folde sig sammen" expanderen
ok! Men prøvede denne hvide og den længste skrue, men gik alligevel ikke. Ved du hvorfor?

• En lineal, to skruer, en grå dyvel og en hvid dyvel ligger på et bord, med fokus på skruens længde.
Har du enkel eller dobbelt gips på væggen?

Centano Centano sagde:
Har du enkel eller dobbelt gips på væggen?
enkel

der findes vel noget at fastgøre i oppe ved loftet og nede ved gulvet ?, lige regel og monteringslim på midten og skrue oppe og nede

• Synes
mattoys
  • Laddar…
Har sat en regel i loftet allerede, og skal sætte i gulvet. Du mener, at jeg kun skal lime reglen fast i væggen + montere fast i loft og gulvregel? Er det nok?

T tergo sagde:
der er vel noget at fastgøre i oppe ved taget og nede ved gulvet ?, lige regel og monteringslim på midten og skrue oppe og nede
Har sat en regel i taget allerede, og skal sætte i gulvet. Du mener, at jeg kun skal lime fast regel i væggen + montere fast i tag og gulv regel? Er det nok?

Den hvide plug burde fungere med den længere skrue. Du har måske boret et for stort hul i gipsen, så pluggen bare roterer og ikke får fat.

Centano Centano sagde:
Den hvide plug burde fungere med den længere skrue. Du har måske boret et for stort hul i gipsen, så pluggen bare roterer og ikke får fat.
nja, det skal være 6mm. Har testet både 5mm og 6mm bor.

J jenbod91 sagde:
Har sat en regel i loftet allerede, og skal sætte i gulvet. Mener du, at jeg kun skal lime fast regel i væggen + montere fast i loft og gulv regel? Er det nok?
Ja

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.