14,287 læst ·
30 svar
14k læst
30 svar
Expander til gipsvæg fungerer ikke, hvorfor...?
Hej,
Lige nu er jeg ved at bygge en væg. Jeg har en regel 45x70 som skal fastgøres i en gipsvæg.
Jeg har testet nu 2 forskellige gips plug og ekspander. Forskellige længder på skruerne, men intet fungerer. Man kan ligesom bare trække reglen ud med lethed. Altså, pluggen har ikke ekspanderet, og desuden "snurrer" skruen bare, når man skruer ind til max.
Hvad gør jeg forkert?
Andre tips til at få reglen op på gipsvæggen?
Lige nu er jeg ved at bygge en væg. Jeg har en regel 45x70 som skal fastgøres i en gipsvæg.
Jeg har testet nu 2 forskellige gips plug og ekspander. Forskellige længder på skruerne, men intet fungerer. Man kan ligesom bare trække reglen ud med lethed. Altså, pluggen har ikke ekspanderet, og desuden "snurrer" skruen bare, når man skruer ind til max.
Hvad gør jeg forkert?
Andre tips til at få reglen op på gipsvæggen?
Du har jo for korte skruer.
Hvis jeg forstår dig korrekt, har du boret gennem reglen og skal skrue den fast mod gipsvæggen.
Skruerne skal jo være tilstrækkeligt lange. Regelens tykkelse plus pluggens længde. Ellers får skruen ikke fat i bagdelen af pluggen og kan "bukke sammen" expanderen.
Hvis jeg forstår dig korrekt, har du boret gennem reglen og skal skrue den fast mod gipsvæggen.
Skruerne skal jo være tilstrækkeligt lange. Regelens tykkelse plus pluggens længde. Ellers får skruen ikke fat i bagdelen af pluggen og kan "bukke sammen" expanderen.
ok! Men prøvede denne hvide og den længste skrue, men gik alligevel ikke. Ved du hvorfor?GoC sagde:
Du har jo for korte skruer.
Hvis jeg forstår dig rigtigt, så har du boret gennem reglen og skal skrue den fast mod gipsvæggen.
Skruerne skal jo være tilstrækkeligt lange. Regelens tykkelse plus længden af pluggen. Ellers får skruen ikke fat i den bagerste del af pluggen og kan "folde sig sammen" expanderen
Har sat en regel i taget allerede, og skal sætte i gulvet. Du mener, at jeg kun skal lime fast regel i væggen + montere fast i tag og gulv regel? Er det nok?T tergo sagde: