Hej, har læst diverse tråde med lignende spørgsmål, men da jeg ikke har tegninger og heller ikke er flyttet ind endnu, spørger jeg jer - hvad tror I, er dette bærende søjle, eller kan vi rive det ned og sætte egetræs ribber/spalje i stedet?
Hvis bærende.. kan man måske sætte egetræs spalje i mellemrummet og så beklæde den eksisterende søjle med egetræ? Bliver nok klodset.. andre forslag?
Har maler, der kommer et par dage efter overtagelse, så vil gerne have revet / pladebeklædt / … inden da.
Stort tak på forhånd!
Hvis bærende.. kan man måske sætte egetræs spalje i mellemrummet og så beklæde den eksisterende søjle med egetræ? Bliver nok klodset.. andre forslag?
Har maler, der kommer et par dage efter overtagelse, så vil gerne have revet / pladebeklædt / … inden da.
Stort tak på forhånd!
Det er klart, at søjlen blev tilføjet efter rækværket blev installeret, og hullet i loftet kræver ingen støtte, så det er 99% ikke-bærende.
Nogle gange, i tilfælde af fabriksfremstillede modulære boliger, bruges midlertidige understøtninger til at transportere modulet. Nogle gange glemmer nogen at fjerne dem senere...
Nogle gange, i tilfælde af fabriksfremstillede modulære boliger, bruges midlertidige understøtninger til at transportere modulet. Nogle gange glemmer nogen at fjerne dem senere...
Åh jeg håber virkelig, du har ret, det ville være så meget lettere! 🤞det er et kataloghus fra 1972S sturnus sagde:Det er klart, at søjlen blev tilføjet efter rækværket blev installeret, og hullet i loftet kræver ikke nogen støtte, så det er 99% ikke-bærende.
Nogle gange, i tilfælde af fabriksbyggede modulhuse, anvendes midlertidige støtter til at transportere modulet. Nogle gange glemmer man at fjerne dem senere...
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Dette kan vel ikke være bærende væg?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Er det muligt at sige om dette er en bærende væg ud fra tegningen?
Er der mulige bærende vægge i dette etplanshus?
Er dette en bærende væg trods langsgående loftsbjælker?
Kan dette være bærende?
Byggematerialer & Byggeteknologi