Jeg har en trækonstruktion 100x160mm cc60 hvor jeg vil lægge svalehaleblik sammen med gulvvarme og Sylomoner remse. Problemet er, at der er to indadgående døre, der går ud til en altan, som jeg ikke kan gøre noget ved. Svalehaleblik, gulvvarme, beton og Sylomoner kræver 64mm. For at dørene skal kunne åbnes uden problemer, skal jeg høvle ned ~44mm.

Det nuværende undergulv er 22mm råspont. Kan jeg lime/skruve dem fast på siden af hver side af bjælkerne for at kompensere for høvlingen? Eller skal der meget mere til?

Karrock
100*160 er ret groft, men det er desværre højden, der bidrager mest. Det går ikke at begynde at regne på det uden at kende spændvidde. Du har også mulighed for at sætte flere reglar ind mellem de eksisterende. Din nuværende oplevelse om gulvet er stabilt eller fjedrende er også relevant.

Karrock Karrock sagde:
100*160 er ganske groft, men det er desværre højden som bidrager mest. Det går ikke at begynde at regne på det uden at kende spændvidden. Du har også mulighed for at indsætte flere regler mellem de eksisterende. Din nuværende oplevelse om gulvet er stabilt eller fjedrende er også relevant.
Det er 3300mm spændvidde og det nuværende gulv føles "rock solid"

Karrock
Kort og godt spænd!
45*145 i C24 kvalitet cc 300 er tilstrækkeligt ifølge træguidens app "lathunden". At have hver anden 45*120 og hver anden 100*120 kan ikke være langt derfra. Kan man ikke kappe dørene lidt i underkanten?

Karrock Karrock sagde:
Kort og godt spænd!
45*145 i C24 kvalitet cc 300 er fint ifølge træguidens app "lathunden". At have hver anden 45*120 og hver anden 100*120 kan ikke være langt derfra. Kan dørene ikke skæres lidt i underkanten?
Tak!

Desværre er det PVC altandøre :(

Jeg undersøger, om jeg kan støbe 10mm over gulvvarmen i stedet for 20mm, er der nogen, der ved, hvorfor der anbefales 20mm? Samt at den nuværende dæmpningsmåtte er 7mm, bliver nødt til at erstatte den med 3mm

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.