Åbnet en væg i køkkenet ned til reglerne og vil fjerne også dem. Jeg har besluttet mig for, at denne væg ikke er bærende, men undrer mig, om I andre ser nogle indikationer på, at den skulle være det? Forstår, at det er svært at svare på uden en konstruktionsplan (hvilket jeg ikke har), men I, der er mere erfarne, ser bestemt ting, som jeg ikke ser.
Sådan tænker jeg:
Sprækkerne mellem reglerne og remmen burde indikere, at der ikke er belastning på reglerne udover fra remmen.
Der er blevet fræset ret store spor i en af reglerne for at trække kabel til en termostat, der sad på væggen.
Forskellig alder på reglerne, hvilket indikerer, at det er blevet bygget på over tid.
Hvad tror I?
Ikke meget, der taler for, at den er bærende, men tegninger er meget bedre end fotos, når man skal vurdere det! Man skal kunne se helheden. Vægge indgår i husets bærende system. Jeg undgår at vurdere, om de er bærende eller ej ud fra, hvordan de ser ud.
Ikke meget der tyder på, at den er bærende, men tegninger er meget bedre end fotos, når man skal vurdere det! Man skal kunne se helheden. Vægge indgår i husets bærende system. Jeg undgår at vurdere, om de er bærende eller ej ud fra, hvordan de ser ud.
Lyder fornuftigt. Er ikke der lige nu og kan tegne det i skala, men ville grundplanen hjælpe nogenlunde? Væggen på billedet er indrammet i grundplanen. Har du brug for en mere skaleringstegning, må jeg vende tilbage Huset er 1.5 plan med sadeltag fra venstre til højre og vægge i blåbetong. Hele stuen er en tilbygning, så det påvirker ikke den oprindelige del af huset.
Badeværelset er blevet udvidet til venstre, og tømreren nævnte, at den væg var bærende, så den forstærkede de op med en limtræsbjælke, da den blev flyttet.
Endnu en ejendomsmæglertegning (suk)! Den indrammede væg kan rimeligvis ikke være bærende, men det er umuligt at forstå bæringssystemet ud fra "tegningen". Hvis du vil vide, hvilke vægge der virkelig er bærende, kræves der mere information. En af de vigtigste oplysninger er altid byggeår.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.