Hej, er der nogen, der har installeret gulvvarme i et elementhus med det mærkelige gulvbjælkelag?
Jeg har planer om at installere gulvvarme i entréen med klinker, det er i alt 6 kvm.
Men jeg vil ikke have, at det bygger for meget i højden på gulvet.
I dag er der et korkoplast tæppe med en 3,5 mm krydsfiner direkte på elementerne i gulvet.
Jeg tænkte at fjerne det og lægge floore gulvvarmeplader (cellplast) direkte på elementerne og derefter mørtel og klinker på. Man kan tilsyneladende gøre det på den måde med floores gulvvarme. Men tror I, det er tilstrækkeligt til at bære elementerne, så fugerne ikke revner?
Jeg vil helst ikke montere en gipsplade, for så bygger det yderligere 12,5 mm på gulvet?
Er der nogen, der har gjort noget lignende?
Mvh/Tony
Jeg har planer om at installere gulvvarme i entréen med klinker, det er i alt 6 kvm.
I dag er der et korkoplast tæppe med en 3,5 mm krydsfiner direkte på elementerne i gulvet.
Jeg tænkte at fjerne det og lægge floore gulvvarmeplader (cellplast) direkte på elementerne og derefter mørtel og klinker på. Man kan tilsyneladende gøre det på den måde med floores gulvvarme. Men tror I, det er tilstrækkeligt til at bære elementerne, så fugerne ikke revner?
Jeg vil helst ikke montere en gipsplade, for så bygger det yderligere 12,5 mm på gulvet?
Er der nogen, der har gjort noget lignende?
Mvh/Tony
Hvordan gik det med gulvet? Fortæl endelig. - og selvfølgelig de sædvanlige billederT Toneey sagde:Hej nogen der har installeret gulvvarme i et elementhus med det mærkelige gulvbjælkelag.
Jeg har tænkt mig at installere gulvvarme i gangen med klinker, i alt 6 kvm.
Der er i dag en korkoplastmåtte med en 3.5mm krydsfiner direkte mod elementerne i gulvet.
Jeg tænkte på at fjerne det og derefter lægge floore gulvvarmeplader (celleplast) direkte på elementerne og derefter fliseklæb og klinker ovenpå. Man kan tilsyneladende gøre det sådan med floore gulvvarme. Men tror I, det er nok til at bære elementerne, så fugerne ikke revner?
Jeg vil helst ikke montere en gipsplade, for så bygger det 12.5mm yderligere på gulvet?
Nogen der har gjort noget lignende?
Mvh/Tony
Spiller det nogen rolle, om man lægger ind vandbåren gulvvarme "midt på" en radiatorslynge, som så fortsætter til andre elementer? Jeg er fristet til at gøre noget lignende i vores gang en gang i fremtiden, men sandsynligvis beholde elementet også.
Jeg forstår, at en shunt og pumpe er nødvendig (noget mere eller mindre?).
Jeg forstår, at en shunt og pumpe er nødvendig (noget mere eller mindre?).
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hur återställa golvvärme efter delvis uppbrutet golv ??
El -
Koppla Golvvärmekrets och radiatorkrets med vedpanna
Värme allmänt -
NIBE EVC13 golvvärme fritidshus - underhållsvärme på vintern?
Värmepumpar -
Nivell/Granab eller XPS-isolering under platta med golvvärme?
Golv -
Støbe gulvvarme ovenpå kælder
Byggematerialer & Byggeteknologi