Jeg skal bygge væg/døre mod kattvinden

hvilket materiale bruger man for at få en holdbar dør 120cm bred og ca 95cm høj

har ikke besluttet mig om jeg skal have hængsler på den ene side eller øverst - eller måske 10 cm op fra gulvet og hængsler på begge sider og svinge nedad - ved ikke hvilke hængsler der passer til dette

nogen der ved rette materiale til døren - byggevejledning?

nogen der har gjort lignende?

hvilken god beskrivelse på det link!

mine døre er på den varme side og mere som en dør til et lille skab med skråtag. så at sætte tykke regler bagpå for isolering (og stivhed passer ikke rigtigt)

Men det bliver måske for tungt at have en dør med hængsler, der er 120 cm - jeg må måske køre med 2 stk 60 cm døre - eller lave skydedør på 120 cm bredde.

hvis jeg kører med 120 cm døre som skydedør, virker det så at bruge hylder i den rigtige størrelse, f.eks. halvdelen af dette dvs. 60 høj og 120 bred - eller virker det ikke at bruge hylder som døre?

hvis jeg kører med 60 cm døre, så må jeg vel købe køkkenlåger.

Måske bliver hængslerne for klodsede, hvis du skal have en 120 cm bred dør. Iofs vejer sådan en dør nok ikke så meget, men den kræver meget plads, når den skal åbnes. Det kræver masser af plads. Jeg ville nok vælge 2 døre à 60 cm. Tror det bliver pænere. Ser ingen hindring i at bruge hyldeplan som døre. Hvordan havde du tænkt dig at placere skydedøren, hvis du valgte den variant?

Hvis jeg sætter 60 cm døre fra IKEA køkken, skal de ligge mod spærbenene - hvilket gør, at almindelige selv-lukkende hængsler ikke fungerer, da de skal fastgøres i skabet vinkelret mod døren. Dette betyder, at åbningen skulle være et par centimeter større (hvilket ikke kan ændres). Jeg skal fastgøre hængslerne parallelt med døren, hvis jeg forstår det korrekt, da en 60 cm dør vil dække spærbenet med ca. 35 mm på hængselssiden.

Jeg har ikke set nogen hængsler, der fastgøres parallelt med døren, samtidig med at de passer i det for"borede" hul i nutidens køkkenlåger. Jeg skal finde nogle pæne, helst skjulte hængsler, der kan sættes parallelt.

Jeg overvejer måske at købe låger hos IKEA, hvis jeg ikke bruger hyldepladen.

Skydedøren ville jeg placere 120 cm bred og 60 høj (hvis jeg bruger halve hyldepladen) og i så fald sætte en sokkel mod gulvet og en liste øverst for at dække.

• Skiss över takstolsutrymme och dörrplacering, med måttangivelser på 60 cm bredd och 120 cm höjd samt markering för takstolsben och gångjärn.
nu har jeg besluttet mig for skydedøre 120 cm brede og 90 cm høje af 19mm MDF

med den tykkelse - tror I, at de vil slå sig, hvis man ikke stiver dem af på bagsiden

jeg vil fabriks-lakere begge sider

Se min tråd: Bølgende MDF-plader !

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.