Det begyndte med, at jeg ville forberede en enkel midlertidig arbejdsflade (typ gammel dør), men ambitionen er vokset, og det ser sjovt ud at forsøge at lave en MFT-arbejdsbord i stedet. Jeg har begrænset erfaring med alt praktisk og få værktøjer, men har læst om f.eks. "Parf guide system", som virker som en passende metode.

Sådan havde jeg tænkt at gøre det i store træk. Jeg er især nysgerrig på trin fire, som jeg ikke har set nogen gøre? Er det fordi det måske ikke er nødvendigt? Det burde jo være godt, hvis hele bordpladen og dens kanter er vinkelrette mod hullerne?

1. Marker huller i en ret linje langs den mest lige side på bordpladen. Den rette linje fås med en relativt lang lineal i metal eller aluminiumstav.

2. Brug pythagoras sætning (ifølge Parf) og udvid antal markerede huller på bordet ifølge 3,4,5 (eller tilsvarende multiplum). Jeg bruger også her lineal i metal eller aluminiumstav.

3. Bor hullerne op til 20 mm. Lav en lille affasning på over- og underside. (Jeg vurderer stadig præcist, hvordan det skal gøres, og hvilke værktøjer, materialer og tilbehør der skal anskaffes.)

4. Afslut med at gøre siderne på bordpladen vinkelrette sammenlignet med hullerne. Sæt "bench dogs" i og brug en savguide og sav en yderside ad gangen.

Trin 4 gør man vel/jo bare for at ordenssansen ellers får kaos. Jeg har gjort det men tror det er lidt lige meget.

S Svante Svenson sagde:
Trin 4 gør man vel/jo bare for at ordenssansen ellers får kaos. Jeg har gjort det, men tror det er lidt lige meget.
Tænkte at man måske også vil måle/kontrollere fra kanterne nogle gange? Eller sætte fast ved bordkanten på en måde der interagerer med hullerne og bench dogs?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.