Svær liste i to vinkler. Jeg har ingen "rigtig" løsning. Men har set, at nogle deler op vinklen, så du laver en almindelig 45/45 vinkel i hjørnet, som om den ikke også skal vinkels nedad. Dette i form af en kile, hvor bunden er 0. Den anden side af kilen deler du op i vinkel med tilsluttende liste nedefra, altså typisk 22,5.
En anden løsning er at sætte en hjørneklods. Måske ikke den mest ønskede løsning, men det kan faktisk blive rigtig flot, hvis man finder eller fremstiller en i den rette stil.
Held og lykke! =)
En anden løsning er at sætte en hjørneklods. Måske ikke den mest ønskede løsning, men det kan faktisk blive rigtig flot, hvis man finder eller fremstiller en i den rette stil.
Held og lykke! =)
Et alternativ er at arbejde med to små passbiter. Disse har til opgave at agere skabeloner, så du finder den rigtige vinkel. Passbiterne bearbejdes med rasp, indtil du er tilfreds. Derefter skal du forsøge at indstille saven efter disse. Der er flere trin (prøvesave, indtil saven er korrekt indstillet), før den rigtige liste sættes i saven, så bliver det ingen overraskelse, at det vil passe.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Jeg har testet problemet i et 3D program. Jeg tror også, at hörnkloss bliver den bedste løsning. Hörnklossens overside bør være horisontal.
Gersav og brug en restbit som du saver, indtil den passerer rigtigt (hav saven tæt ved hånden) og så tager du din lange bit, når saven er indstillet. Vær omhyggelig med at sikre, at den første bit virkelig ligger rigtigt, midt i hjørnet, en millimeter forkert, og det er umuligt at få et pænt resultat.
Holder med, men hvis man gør som jeg skrev tidligere, vil man indse, at man må tage det sidste med rasp/fil på oversiden af den nederste, der må man lakke på lidt farve på den overfladiske lille snitflade, præcis i hjørnet.useless sagde: